Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Restomod legendární Alfy Romeo 164 vypadá úchvatně

Diskuze (22)

Model 164 navržený Pininfarinou se vyráběl mezi lety 1987 až 1997. V moderním kabátu vypadá někdejší vlajková loď Alfy naprosto úžasně!

Tento restomod má na starosti společnost z oblasti Turína, BTS Creativity. BTS použila tento model jako demonstraci toho, co mohou tvořit pro své potenciální klienty. Vůz byl představen na Expo Tuning Turino 2020, kde ohromil jak nadšence, tak kritiky a získal cenu nejlepšího vozu celé tamní show.

Základem této úpravy je Alfa Romeo 164 CV. Model však bohužel není vybaven původním třílitrovým šestiválcem, ale pouze dvoulitrovým motorem, taktéž se šesti válci uvnitř pohonného ústrojí. Turbodmychadlem přeplňovaná V6 však poskytovala na tehdejší dobu solidních 207 koní a 306 Nm. Točivý moment je v tomto případě přenášen na přední nápravu s podporou pětistupňové manuální převodovky. Z 0 na 100 km/h dokáže Alfa s tímto motorem dosáhnout za 7,2 vteřiny, ručička tachometru se potom zastaví až na 243 km/h.

Z pohledu karoserie byla verze Quadrifoglio Verde moderně upravená pomocí dnes oblíbeného karbonu v kombinaci s nově aplikovanou barvou Rosso Competizione. Jelikož kola dělají auto, k modelu byla dodána na zakázku vyrobená hliníková osmnáctipalcová kola inspirovaná designem kol z oblíbeného modelu 156 GTA. Z dalších viditelných úprav nesmíme opomenout tónovaná přední světla z faceliftované 164, žluté mlhovky a karbonové “scudetto”, nebo-li pro Alfu typickou přední masku.

Nadšení vás neopustí ani v interiéru. BTS zde použilo krásné sportovní sedačky v hnědé kůži s Alcantarou, připomínající leckteré modely Ferrari. Stejný materiál byl použit také na přístrojovou desku, středovou konzoli a výplň dveří. Elegantní dřevěný volant už je jen pomyslnou třešničkou na dortu.

Když přejdeme k odpružení, ani zde není originální varianta ze 164 QV, tedy elektricky řízené, nýbrž speciální snížené odpružení. Přesnou hodnotu snížení společnost neuvádí, nicméně už na první pohled je zřejmé, že si je třeba dát mnohem větší pozor na obrubníky.

Designér BTS Antonio Lafata uvedl, že cílem nebylo pouze vrátit už tak krásnému modelu 164 původní lesk, ale také ve spojitosti s moderními a klasickými trendy dát autu šanci vyniknout ještě více, než v době své originální produkce. Ta mimochodem probíhala mezi roky 1987 až 1997. Počty vyrobených kusů se na základě různých zdrojů liší o pár stovek na hodnotě okolo 270 tisíc.

Cenovka u restomodu Alfy Romeo 164 QV není známa a zároveň ani není známo, zda je tento speciální kousek k prodeji. Pokud se však nedávno vzniklá společnost BTS Creativity rozhodne tento vůz nabízet, o zájemce nebude s největší pravděpodobností nouze.

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (22)

Doporučujeme

12. 1. 2022 20:43
Stále ji mám
Zachovalý stav, čekám na definitivní řešení výměny motoru nebo vačky. Najezdil jsem s ní bez poruchy do roku 2012 spoustu km, nikde mne nenechala. Jen nechci ničit motor. Spotřeba TB V6 kolem devíti listů na sto. Nejlepší sedačky, v kterých jsem kdy seděl. Prostě super svezení a radost z jízdy kamkoli, k tomu parádní desingn. Tenhle reinkarnační počin bych uvítal i sériově.
Avatar - MS-sport
12. 1. 2022 18:28
Re: Já raději vzpomínám
záda a tak všechno ;-)
12. 1. 2022 15:51
Re: Já raději vzpomínám
???
Proc?
Avatar - MS-sport
12. 1. 2022 15:23
Re: Já raději vzpomínám
Do Říma bys v Lancii nedojel :D :D
12. 1. 2022 15:16
Re: Já raději vzpomínám
Jasne, Delta byla jednicka, ale je to uplne jiny auto.
Tohle v podstate bylo klasicky GT: na cestu do Rima jsem si vzal rozhodne 164 a ne Deltu.
I kdyz jsem spechal.
:-)