Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeden z nejhorších Mustangů má 50 let. I s V8 měl směšných 140 koní

Ford Mustang II Coupe (1974)
Ford Mustang II Coupe (1974)
Ford Mustang II Coupe (1974)
Ford Mustang II Coupe (1974)
76 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Je to jeden z nejošklivějších a nejhorších Mustangů všech dob. Před padesáti lety přijel na svět zapomenutý Ford Mustang II, který vznikl v reakci na ropnou krizi i levnější japonský import. Jeho osmiválec měl směšných 140 koní.

Legendární Ford Mustang si Američané doslova zamilovali. V den oficiálního představení byl k vidění u všech autorizovaných prodejců značky a během prvního roku a půl se jej prodal jeden milion kusů. První Mustang byl nejúspěšnějším automobilem značky od uvedení Modelu A v roce 1927 a to byl teprve začátek jednoho z nejúspěšnějších sportovních aut všech dob. Po kultovním prvním Mustangu však přišel na svět nástupce, který už nebyl tak atraktivní.

Začátkem sedmdesátek se americké automobilky musely potýkat s nastupující ropnou krizí i zvětšujícím se importem japonských a evropských aut do Spojených států amerických. Nová generace Mustangu se s novou érou musela výrazně změnit, avšak z dnešního pohledu k horšímu. A letos je to už půl století, co na svět přišel jeden z nejošklivějších a nejhorších Mustangů všech dob. Oficiálně se jmenoval Ford Mustang II.

Velkoobjemové osmiválce se začaly hromadit neprodané ve skladech prodejců, protože zdražující benzin donutil Američany přemýšlet jinak. Japonské značky v USA úspěšně prodávaly výrazně ekonomičtější menší automobily s přijatelnou dynamikou i kvalitou a kvůli zdejšímu trhu dali vzniknout dnes už kultovním vozům jako je Honda Civic. Ve stejné éře se na světě objevil i nový Mustang, který byl trnem v oku všech příznivců nejslavnějšího původního „poníka“.

Video placeholder
Ford Mustang Dark Horse R • Zdroj: Ford

V roce 1973 se na světě objevil Ford Mustang II pro modelový rok 1974 se základním 2,3litrovým čtyřválcem Lima a volitelným 2,8litrovým vidlicovým šestiválcem Cologne. Až s následujícím modelovým rokem 1975 ve Fordu pochopili, že zákazníci v Mustangu chtějí osm válců i přes drahý benzin a uvedli „třistadvojku“, neboli 4,9litrový vidlicový osmiválec Windsor. Ten se snažil zaujmout směšnou silou 140 koní.

Ford Mustang II se tehdy inspiroval hlavně menším kupé Ford Pinto, a přestože nikdy nezopakoval úspěchy svého předchůdce, setkal se s překvapivě pozitivním přijetím. Americký automobilový magazín Motor Trend jej zvolil autem roku 1974. Během výroby v letech 1973 až 1978 se vyrobilo více než 1,1 milionu kusů. K prodejům druhého Mustangu pomohla i pověst předchůdce, protože kupé se zdivočelým koněm na masce chladiče je v Americe dodnes ikonou.

Vstoupit do diskuze (5)