Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeden z nejhorších Mustangů má 50 let. I s V8 měl směšných 140 koní

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Je to jeden z nejošklivějších a nejhorších Mustangů všech dob. Před padesáti lety přijel na svět zapomenutý Ford Mustang II, který vznikl v reakci na ropnou krizi i levnější japonský import. Jeho osmiválec měl směšných 140 koní.

Legendární Ford Mustang si Američané doslova zamilovali. V den oficiálního představení byl k vidění u všech autorizovaných prodejců značky a během prvního roku a půl se jej prodal jeden milion kusů. První Mustang byl nejúspěšnějším automobilem značky od uvedení Modelu A v roce 1927 a to byl teprve začátek jednoho z nejúspěšnějších sportovních aut všech dob. Po kultovním prvním Mustangu však přišel na svět nástupce, který už nebyl tak atraktivní.

Začátkem sedmdesátek se americké automobilky musely potýkat s nastupující ropnou krizí i zvětšujícím se importem japonských a evropských aut do Spojených států amerických. Nová generace Mustangu se s novou érou musela výrazně změnit, avšak z dnešního pohledu k horšímu. A letos je to už půl století, co na svět přišel jeden z nejošklivějších a nejhorších Mustangů všech dob. Oficiálně se jmenoval Ford Mustang II.

Velkoobjemové osmiválce se začaly hromadit neprodané ve skladech prodejců, protože zdražující benzin donutil Američany přemýšlet jinak. Japonské značky v USA úspěšně prodávaly výrazně ekonomičtější menší automobily s přijatelnou dynamikou i kvalitou a kvůli zdejšímu trhu dali vzniknout dnes už kultovním vozům jako je Honda Civic. Ve stejné éře se na světě objevil i nový Mustang, který byl trnem v oku všech příznivců nejslavnějšího původního „poníka“.

Video se připravuje ...

V roce 1973 se na světě objevil Ford Mustang II pro modelový rok 1974 se základním 2,3litrovým čtyřválcem Lima a volitelným 2,8litrovým vidlicovým šestiválcem Cologne. Až s následujícím modelovým rokem 1975 ve Fordu pochopili, že zákazníci v Mustangu chtějí osm válců i přes drahý benzin a uvedli „třistadvojku“, neboli 4,9litrový vidlicový osmiválec Windsor. Ten se snažil zaujmout směšnou silou 140 koní.

Ford Mustang II se tehdy inspiroval hlavně menším kupé Ford Pinto, a přestože nikdy nezopakoval úspěchy svého předchůdce, setkal se s překvapivě pozitivním přijetím. Americký automobilový magazín Motor Trend jej zvolil autem roku 1974. Během výroby v letech 1973 až 1978 se vyrobilo více než 1,1 milionu kusů. K prodejům druhého Mustangu pomohla i pověst předchůdce, protože kupé se zdivočelým koněm na masce chladiče je v Americe dodnes ikonou.

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Doporučujeme

17. 11. 2023 10:51
Re: Tady někdo objevil ameriku a to doslova :)
3G i 4G moc krásy sice nepobrali, ale jsou na míle vzdáleny 2G, kterou považuju za opravdu nepovedenenou :no:
Avatar - Barrichello
15. 11. 2023 10:05
Re: Tady někdo objevil ameriku a to doslova :)
řekl bych že trojka zvláště ta s velkýma obdelníkovýma světlama (místo 4 sealed beam) není o nic hezčí :-)
Re: Tady někdo objevil ameriku a to doslova :)
No... Jo, ale pořád je to o dost míň hnusný než třetí a čtvrtá generace
14. 11. 2023 20:04
Re: Tady někdo objevil ameriku a to doslova :)
Řekl bych, že je skoro škoda do takhle hnusného auta cokoliv investovat… ;-)
Avatar - Barrichello
14. 11. 2023 19:05
Tady někdo objevil ameriku a to doslova :)
Je všeobecně známo, že v době krize byly ty V8 uškrcené a mívaly z objemu 5-6 litrů výkon kolem 150 hp. Zase v US poměrech na dálky jezdily za 8,5-10 litrů :-)
A dneska není problém z těchto motorů poměrně snadno dostat výkony 220-260 HP.

Stačí jiné karburátory, sání a kdo je fajnšmker si přidá i ostřejší vačku nebo výfukový systém a má to doma.