Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jedinečné Gemballa Porsche GTR600 je na prodej, extrémní je v každém ohledu

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Ikona devadesátkového tuningu byla ve své době jedním z nejrychlejších silničních Porsche 911 na světě.

Německá tuningová společnost Gemballa zažila v uplynulých letech lepší i horší časy, v devadesátých letech však stavěla stroje, které fantasticky kombinovaly sofistikovanou techniku s elegantně agresivním designem. A jedním takovým bylo i jedinečné Gemballa GTR600, údajně jedno z nejrychlejších silničních Porsche 911 své doby.

Základem vozu se stalo vzduchem chlazené Porsche 911 Turbo generace 993, které ovšem dostalo vylepšení v ceně okolo neskutečných 173.000 liber, při dnešním přepočtu cca 5,1 milionu korun. Většina investic přitom padla na technická vylepšení.

Například 3,6litrový plochý šestiválec Porsche dostal twin-turbo přeplňování Lotec, díky kterému vzrostl výkon na 610 koní a 720 Nm točivého momentu. O přenos výkonu na systém pohonu všech kol se samosvorným zadním diferenciálem na zadní nápravě se pak starala závodní spojka převzatá z modelu 911 GT2 a manuální šestistupňová převodovka.

Kombinace vysokého výkon a pohonu všech kol vozu umožňovala akcelerovat z 0 na 97 km/h v čase okolo 3,6 sekundy, přičemž maximální rychlost dosahovala až 320 km/h. Dnes to nemusí působit zas tak výjimečně, vůz však opustil výrobu v roce 1996, takže mohl s přehledem nahánět ty nejrychlejší supersporty své doby.

Součástí úprav modelu GTR600 byl samozřejmě i nový podvozek, který zajišťoval dostatečnou stabilitu v extrémních rychlostech, a nechyběly ani zcela nové brzdy, které musely umět vůz bezpečně zastavit.

Už na první pohled ale vůz Gemballa GTR600 zaujal přepracovanou karoserií, která dostala v devadesátých letech populární rozšíření karoserie (wide body kit) a přepracované uložené světlometů, které vytvářelo tzv. plochou příď (Flachbau).

Většina úprav na voze je unikátních, ostatně i samotný model Gemballa GTR600 je jedinečnou záležitostí, což je znát především na ceně. Vůz je totiž nyní na prodej v londýnské společnosti Hexagon Classic, která stanovila cenu 295.000 liber – tedy cca 8,7 milionu korun. Vůz má přitom najeto jen 31.700 mil (cca 51.000 km) a jeho jedinou vadou může být snad jen volant na pravé straně.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme