Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jedno z nejprodávanějších SUV světa má po modernizaci. Jak změnila Hondu HR-V?

David Bureš David Bureš 13. 8. 2018
11
17
Zobrazit náhledy (11)
Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V
V době uvedení na trh bude modernizovaná Honda HR-V dostupná s vylepšeným motorem 1.5 i-VTEC. Později nabídku doplní i přeplňovaná patnáctistovka.

Honda HR-V, na vybraných trzích prodávaná jako Vezel či XR-V, byla loni pátým nejprodávanějším SUV na světě, letos ale její prodeje klesají, a tak po třech letech výroby nastal čas na její modernizaci. Ta změnila hlavně její tvář. Modernizované HR-V vstoupí na trh v říjnu 2019.

Modernizované HR-V poznáte podle přepracované přídě s výraznější maskou nazývanou Hondou Solid Wing Face (vážná křídlová tvář). Tu zdobí nová chromovaná linka, upraven byl ale také nárazník, a to pomocí nových nasávacích otvorů. I na zádi se objevuje nová chromovaná linka, zatímco vybrané verze využívají 17palcová litá kola s novým designem. Uvnitř pak najdeme přepracovaná přední sedadla s lepší oporou pro ramena a kvalitnějším textilním čalouněním.

I po faceliftu bude Honda HR-V dostupná s atmosférickým benzinovým čtyřválcem 1.5 i-VTEC o výkonu 96 kW a točivém momentu 155 N.m, který bude nadále spárován se šestistupňovým manuálem nebo bezstupňovou převodovkou CVT. V rámci úprav došlo kvůli snaze o zvýšení hospodárnosti ke snížení úrovně tření, a to jak v případě prostoru mezi písty a válci, tak na rozvodovém řetězu.

Vedle toho automobilka zapracovala i na odhlučnění. Nové izolační materiály se tak objevily nejen v přední přepážce nebo v podbězích, ale také v kapotě či dveřních panelech. V závislosti na verzi bude japonské SUV vyzbrojeno i systémem aktivního potlačení zvuku (Active Noise Cancellation), který pomocí přesně načasovaných signálů vysílaných reproduktory v kabině účinně potlačuje nízkofrekvenční hluk uvnitř.

Na jaře 2019 se pak do nabídky vrátí i turbodiesel 1.6 i-DTEC, přičemž nabídku navíc rozšíří nově dodávaný přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Notyvole
Jopino
| 13. 8. 2018
To asi ano. Dej tomu čas, face to face třeba nebude tak výrazné. Uvidíme.
Avatar - Emel
Notyvole
Emel
| 13. 8. 2018
Jako jo, ale furt je to moc velká plocha.
1.5VT
Jopino
| 13. 8. 2018
Dávají si s tím FL HR-V načas :-| Modernizovaný Vezel se po Japonsku už prohání, i když "zatím" jen s atmomotorem (hybridem). Zvědavý jsem, v jakém stupni naladění sem pošlou 1.5VT, zda bude v té osekané verzi (127 kW), nebo jiné, a taky, zda budou jinak řešit podvozkovou skupinu (vzadu je "vlečka"), či jinak odladí brzdy.
Každopádně krokem vpřed, krom posílení, výkonu je odhlučnění, včetně instalace aktivního odhlučnění.
No, spousta otázek, snad to bude dobrý setup.
Notyvole
Jopino
| 13. 8. 2018
Vezel (HR-V) Sport 2018 má v Japonsku ten nos - grill v temném chromu, a to vypadá podstatně nekonfliktněji.

[odkaz]
Pochopit Hondu je někdy hodně těžké.
Šimpanz
| 13. 8. 2018
Jen aby, v každém případě jej v současnosti nemá a v tiskové zprávě Hondy při uvedení na trh se mluví jenom o benzínu a o hybridu, který má přijít později. O dieselu mluví jako o neperspektivním a v tom smyslu, že jej už nebudou vyvíjet a že CR-V je první zástupce tohoto moderního trendu.
A Honda UK spokesperson said: “What we’re seeing from Honda is a shift in the focus of our R&D (research and development) activity, investment and expertise away from diesel and towards electrification. The first example of which is the launch of new CR-V.
[odkaz]

Ale třeba si Honda nakaká do vlastního hnízda, změní strategii, odvolá co odvolala a překvapí. Zatím jediná zmínka o dieselu pro CR-V je pro indický trh.