Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Gladiator oficiálně odchází z Evropy. Finální edice je ve velkém stylu

Marek Bednář
Diskuze (9)

Dieselový pick-up Gladiator zmizí z evropské nabídky Jeepu koncem letošního roku po méně než třech letech na trhu. Oficiálním důvodem je přechod evropské divize této legendární americké značky na elektromobilitu.

Čtyřdveřový pick-up Gladiator, postavený na základech ikonického modelu Wrangler, přišel do Evropy teprve před dvěma lety, v roce 2021. Dlouho se ale neohřál – koncem letošního roku jeho prodej na starém kontinentu skončí.

Důvod je jednoduchý – značka v Evropě přechází na elektromobilitu a do tohoto plánu naftový šestiválec pod kapotou gladiatoru nezapadá. Je to jediný model značky, který nemá v nabídce elektrifikovanou verzi. „Finální edice FarOut představuje řádnou poctu jeho popularitě a úspěchu,“ říká Eric Laforge, šéf evropské divize značky Jeep.

Gladiator FarOut má za základ verzi Overland, tedy luxusní provedení vozu. Zvenčí se vyznačuje matnými černými koly, černými nálepkami na bocích, trubkovými nášlapy k usnadnění nastupování z katalogu příslušenství Mopar a plaketou označující finální edici na zadním čele korby.

Video se připravuje ...

Třídílný odnímatelný hardtop či LEDkové světlomety jsou standardní součástí verze Overland, stejně jako ochranný nástřik korby. Čtyřkolka této verze nabízí možnost jízdy s pohonem všech kol i na asfaltu, možnost pevného spojení obou náprav anebo redukční převod, ovšem diferenciál zadní nápravy je „jen“ samosvorný, nejsou tu pevné uzávěrky.

Uvnitř nabídne edice FarOut prémiové kožené čalounění americké firmy McKinley, audiosystém značky Alpine a tak širokou armádu jízdních asistentů a hlídačů, jakou může Gladiator nabídnout. Mezi příplatky je uzamykatelná schránka pod zadní lavicí, rolovací plachta k zakrytí korby, kamerový systém pro pohled kolem auta, plátěná střecha či 230V zásuvka.

Pod kapotou bude, jako v každém evropském gladiatoru, třílitrový vznětový vidlicový šestiválec o výkonu 264 koní a točivém momentu 600 Nm. Spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a již zmíněnou přídavnou převodovkou. Vůz potřebuje 9 sekund ke zrychlení na 100 km/h, pokračuje k maximálce 177 km/h a spotřebuje 9,7 l nafty na 100 km dle normy WLTP.

Gladiator FarOut bude k objednání online, ovšem nikoliv v Česku. Nejblíže je k mání v Německu, kde je dle webu značky nyní jedinou dostupnou verzí tohoto modelu. Jeho cena začíná na 77.500 eurech, tedy zhruba 1,88 milionu korun. U nás už je k mání jen několik posledních skladových overlandů, nové objednat nejdou, informovalo české zastoupení značky Jeep.

„Priorita značky Jeep je nyní elektrifikace celé nabídky se třemi novými plně elektrickými vozidly, které budou představeny v Evropě do konce roku 2025,“ uzavírá Laforge. Jedním z nich bude offroadový model Recon, druhým luxusní SUV Wagoneer-S a třetí je zatím zahalen rouškou tajemství.

Marek Bednář
Diskuze (9)

Doporučujeme

8. 9. 2023 21:34
Re: V cervenej
Zdarec, na co 6ti šroubové kola ? 🤷‍♂️... vždyť Landcruiser 100, 200 apod. Maj taky 5 šroubů..a to jsou těžší auta, s většími motory než Hilux 🤷‍♂️...
Avatar - kruskar
8. 9. 2023 20:32
Hey,
milí američtí ***, stačí se kouknout ke Stellantisu, jak se jim vedlo v prodeji čistě elektrických dodávek. Nijak, už zase nabízejí naftu. Je to tak těžké, vy ***i?
Avatar - Barrichello
8. 9. 2023 14:45
Re: Gladiátor jen jako šedivka
ty zrovna taky moc nefrčí, v Srpnu se prodaly 3 ks Avengeru.
8. 9. 2023 13:50
Re: Gladiátor jen jako šedivka
A jdeš do něj? :-[]
8. 9. 2023 12:25
Re: Gladiátor jen jako šedivka
Jo tak ta čísla už to potvrzují. S prodejcem jsme se zasmáli začátkem roku 22, že asi budou brzo bez práce :D A zatím nejsou, chodí mi nabídky na Avenger :D :D