Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee 2014: Diody a osmistupňový automat

14. 1. 2013 • 00:06
80
30
Zobrazit náhledy (80)
Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee
Modernizace Jeepu Grand Cherokee jde s dobou, hlavní novinkou je výměna pětistupňového automatu za osmistupňový. K nám modelový rok 2014 dorazí v létě.

Jeep na autosalonu v Detroitu představuje decentní facelift modelu Grand Cherokee. Modelový rok 2014 se zvenku pozná podle přepracovaného předního nárazníku, který dostal menší a výš umístěné mlhovky a navazuje na nižší masku chladiče. Přední i zadní světlomety mají novou, jasně rozeznatelnou grafiku LED obrysových světel.

Uvnitř najdeme nový volant, velkoplošnou dotykovou obrazovku Uconnect, nový ovládací panel klimatizace a anatomicky tvarovanou řadicí páku. Všechny verze mají pádla pro manuální řazení a místo klasického přístrojového štítu sedmipalcový displej, který graficky zobrazuje klasické budíky.

Trojice známých motorů zůstává. Jeep ale všechny spojí s osmistupňovou automatickou převodovkou, která sníží spotřebu paliva a zároveň pomůže při pomalé jízdě v terénu. S redukcí dosahuje celkový převod mezi motorem a koly 44,1:1.

Základní motor 3,6 V6 Pentastar (209 kW) zůstává beze změn. Novinkou na americkém trhu je turbodiesel 3,0 V6 CRD, který proti tomu současnému přidává 3 kW a posouvá maximum výkonu do nižších otáček – na 180 kW při 3600 min-1. Nejvyšší točivý moment poskočil z 550 na 570 Nm. A mírně si polepšil i osmiválec 5,7 V8 Hemi, k původním 259 kW přidal dalších devět, takže nyní má 269 kW a 520 Nm.

I modernizovaný Grand Cherokee dostane několik různých druhů pohonu. V USA bude v nabídce varianta s jednou poháněnou nápravou a pro motor 3,6 V6 i základní stálá 4x4 Quadra-Trac I. V Evropě je standardem Quadra-Trac II s redukční převodovkou a uzávěrou mezinápravového diferenciálu, příplatkový Quadra-Drive II pak přidává elektronickou uzávěrku zadního diferenciálu. Oba posledně jmenované systémy mají standardně volič jízdních režimů Selec-Terrain. Nejlépe vybavené verze opět dostanou vzduchové odpružení Quadra-Lift se světlou výškou nastavitelnou v pěti krocích.

Výše uvedené změny vzhledu a nasazení nové převodovky se týká i vrcholného provedení Grand Cherokee SRT s atmosférickým motorem 6,4 V8.

Jeep Grand Cherokee
Motor3,0 V6 CRD3,6 V65,7 V8SRT8
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2988360456546417
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]179/3600209/6400268/5150351/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]420/2000353/4800520/4250630/4300
Max. rychlost [km/h]----
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]----

Související články


Témata
30. 5. 2013 22:06
CHYBA V UDAJOCH
Spravny udaj krutiaceho momentu 3l dieselu má byť 570 Nm, rozhodne nie 420 Nm 8-s
18. 1. 2013 11:45
Jsem moc zklaman!
Jsem moc zklaman!
Stacilo vymenit prevodovku a drobne zmeny v interieru. z venku meli to nechat pro boha! jsem moc zklaman, tak jsem cekal na tu prevodovku.... asi koupim Mercedessss
Avatar - Balkan
16. 1. 2013 13:55
Re: Zkušenost s Cherokee
Aj ja som ho jazdil,no super autičko, ja som ten plast v strede ani nepostrehol.. aa no automat je lenivy,ale vieš čo, tu v SK(a v CZ je predpokladam podobne) je povolenych 130km/h a realne viac ako 140km/h nemaš kde jazdit lebo 1.bud su zapchy alebo 2. policajti stoja na každom rohu. A cena/vykon? Pre mna asi najlepši univerzal aky existuje. Dokonca si dovolim tvrdiť že lepší než Range Rover, lebo je lacnejši, menši, lepšie zaparkovateľny a menej sa kazi. Oproti Escalade nebije tak do oči. A ako pozeram predvadzačky za super zaujimave ceny- okolo 40tis EUR(teda za 1mil. Kc)
Avatar - Barrichello
16. 1. 2013 11:05
Re: Zkušenost s Cherokee
naprosto souhlasím :yes:
Avatar - fritz_
15. 1. 2013 16:11
Zkušenost s Cherokee
V posledním Cherokee jsem něco najel. Auto na pohodu podle mě. Skvělý poměr ceny a užitku. Jediná věc která mě neskutečně štvala byl ten 5ti kvalt...

Podle mě, jediné jak ho mohli vylepšit byla převodovka, pak možná obměnit plasty na středovym panelu...

Co se týče designu, ten minulý byl hezčí.... A vůbec mi tam žádné ledky nechyběly. Teď auto které nemá led jakoby nebylo. Přední světla a maska.... no byla hezčí stará, a zadní světla mi připomínají Asii.....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku