Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee SRT Red Vapor už se prodává. V Británii.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Na loňském autosalonu v Paříži se Jeep pochlubil limitkou ostrého Grand Cherokee SRT Red Vapor. Vzhledem k místu debutu si ji nenechal jen pro Američany.

Jeep vyráží do boje proti BMW X5 M, Mercedesu ML 63 AMG a Porsche Cayenne Turbo. Ale on je nadupaný Grand Cherokee jiný, prostě americký. Hranatý svalovec má přece pod kapotou poctivý atmosférický vidlicový osmiválec Hemi přesného objemu 6417 cm3 s výkonem 344 kW. Právě ten tu tvrdí muziku, ale konstruktéři nezapomněli ani na vypínání válců kvůli spotřebě. Přitom má stále ortodoxní dvouventilovou techniku. Výhradně osmistupňový automat přenáší až 625 N.m na obě nápravy, ani tenhle SRT nepřišel o pohon všech kol Quadra-Trac. Řadí se voličem, případně páčkami pod volantem. Továrně poladěný Grand Cherokee umí z klidu na stovku vystřelit během pěti vteřin a do terénu opravdu moc není.

Na dálnici však zvládne velké SUV i 257 km/h, jenže všude kromě Německa nelegálně. Systém Active Noise Cancellation „požírá“ nežádoucí nízkofrekvenční zvuky a do audia Harman Kardon s devatenáctkou (!) reproduktorů pouští jen ty správné. Aparatura má výkon 825 W a tři subwoofery, takže se kabina promění v koncertní sál. Red Vapor dostal k nezávisle zavěšeným kolům také adaptivní tlumiče a velké kotoučové brzdy s ABS.

V nabídce laků jinak samonosné karoserie není jen odstín Redline z firemních fotek, ale také perleťová bílá a černá. Ale „Rudé páře“ to prostě nejvíc sluší v té první. Decentně ospoilerovaný velký Čerokéz jezdí na krásných pětipaprskových dvacetipalcových kolech. Jsou leskle černá stejně jako některé prvky zvenčí včetně masky chladiče a nezbytných emblémů. Interiéru vládne ručně prošívaná kůže Laguna a Radar, najdeme ji na sedačkách i volantu. A nesmíme zapomenout na pochromovanou středovou konzolu a pedály.

Cestu k cíli najde 3D navigace, součást informačního systému Uconnect s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 8,4 palce a hlasovým ovládáním. Lze jej propojit i s mobilem přes Bluetooth, třeba kvůli přehrávání hudby, nebo hands-free telefonování. Red Vapor má ve standardu dále třeba tempomat, hlídač mrtvého úhlu a předcházení čelním kolizím. Páté dveře dostaly na starost elektromotorky. Nechybí ani podsvícená loga SRT, aby bylo jasné, která že divize koncernu FCA má tuhle káru na svědomí. Tady se hraje nejen na bezpečnost, ale i na efekt.

Red Vapor přijde v Británii na 64.999 liber, tedy 2,42 milionu korun a koupit půjde od začátku března. Ano, má bohužel volant napravo. Na první pohled hodně peněz... Co na tom, že v kvalitě interiéru za v úvodu zmíněnou konkurencí možná trochu zaostává? Tu totiž Britové nepořídí levněji než za 87 tisíc liber v případě mercedesu, na BMW a porsche si musejí připravit dokonce přes 90 tisíc v tamní měně. A skalní fanoušek amerik si beztak německé auto nikdy do garáže nepostaví! U nás tahle verze v nabídce není, koupíte jen běžný SRT za 2.092.500 Kč. Pro Red Vapor se dá ale vyrazit kromě Albionu také k německým k sousedům – a s řízením už na té správné straně. Cenu si místní importér bohužel zatím nechal pro sebe. I SRT tam koneckonců prodává jako akční model a nikoli běžnou výbavu jako v České republice.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)