Jeep opět zvažuje výrobu v Číně, tentokrát s Guangzhou Automobile
Výkonný ředitel Jeepu Mike Manley odletěl na jednání minulou středu. Aliančním partnerem by měla být skupina Guangzhou Automobile, která již od května 2009 spolupracuje s mateřským Fiatem, o to by uzavření dohody mělo být rychlejší a jednodušší. Sám Manley ještě na autosalonu ve Frankfurtu prohlásil: Fiat má v Číně velmi silného partnera, budeme s nimi projednávat různé varianty. Pokud se nám podaří zavést lokální výrobu Jeepů, náš odbyt vzroste oproti dnešku několikanásobně
Produkce by měla být zahájena v horizontu 18-24 měsíců, vše pochopitelně musí schválit čínské úřady. Plány hovoří o tom, že by v Kantonu mohla vznikat celá současná modelová paleta Jeepu, samozřejmě pouze pro místní trh. Počítá se určitě s Compassem, Patriotem a Wranglerem, nabídku doplní v roce 2013 zatím bezejmenný malý crossover s pohonem předních kol. Loni prodal Jeep v Číně 11.646 kusů řad Grand Cherokee, Wrangler, Patriot a Compass, posledně jmenovaný je nejoblíbenější, našel 7.736 nových zájemců. Všechny vozy jsou importovány a dovozní cla jsou vysoká, také proto většina automobilek v Číně má své montážní závody.
Mimochodem, Jeepy se zde vyráběly už v nedávné minulosti. Beijing Jeep Corporation vznikla v roce 1984 jako společný podnik Beijing Automobile Works (BAW) a o tři roky později zkrachovalé American Motors Corporation. Dotkly se jí všechny peripetie americké matky, tedy přechod pod Chrysler, vytvoření aliance s Daimlerem i její rozpad. Chrysler ze společného podniku s Daimlerem a Beijingem vystoupil v roce 2009.
BAW patří k nejstarším výrobcům automobilů v Číně, automobily zde vznikají již padesát let. O Guangzhou to neplatí, skupina vznikla v roce 1997. Navázala na neúspěšnou spolupráci kantonské vlády s francouzským koncernem PSA, která byla zahájena v polovině 80. let.