Jeep Wrangler zůstane věrný tuhým nápravám
Ve své zcela nové podobě se má Jeep Wrangler představit okolo roku 2018 a podle dosavadních zpráv je téměř jisté, že si zachová klasickou konstrukci karoserie uložené na žebřinovém rámu.
Tím bude přímo navazovat na dosavadní linii tohoto modelu, ale zcela nově vsadí na využití vysokopevnostní oceli pro výrobu rámu a hliníkové slitiny na konstrukci i povrchové panely karoserie. Cílem je dosažení nižší hmotnosti při zvýšení celkové tuhosti a odolnosti korozi.
Doposud se stále spekulovalo o nástupu nezávislého zavěšení všech čtyř kol, ale podle nejnovějších informací Automotive News k tomuto kroku nedojde a i nová generace zůstane u tuhých náprav.
Důvodů pro toto rozhodnutí je celá řada. Hlavní z nich představuje snaha o zachování co nejlepších jízdních vlastností v terénu spolu s pokračováním tradice Wrangleru jako nekompromisního off-roadu.
Zmiňována je rovněž skutečnost, že nejen na severoamerickém trhu si řada majitelů Wranglerů upravuje podvozky svých vozů za pomoci sad pro zvýšení světlé výšky dodávaných samotnou automobilkou a mnoha dalšími firmami.
Jeep Wrangler může dostat i hybridní verzi
S výjimkou použitých materiálů bude zůstane tedy Jeep Wrangler věrný tradiční konstrukci podvozku i karoserie.
K radikálnějším změnám má ovšem dojít v oblasti pohonných jednotek, kdy samotný Sergio Marchionne uvedl, že nový Wrangler bude využívat menší a výkonnější přeplňované motory než je současný atmosférický vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru.
Tyto nové motory budou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a vyloučena stále není ani možnost příchodu verze vybavené hybridním pohonným systémem.
Na zlepšení hospodárnosti provozu se mají vedle nižší hmotnosti a moderních motorů podílet i lepší aerodynamické vlastnosti nového Wrangleru. Minulostí se proto má stát sklopné čelní sklo, které se navíc ve své nové podobě dočká sklonu pod větším úhlem.