Jen 260 tisíc za plug-in hybridní sedan? O tohle by se Češi klidně poprali
Čínský BYD zvýhodnil plug-in hybridní sedan Qin Plus DM-i. S novou čínskou základní cenou od přibližně 260 tisíc korun chce automobilka konkurovat hlavně Volkswagenu a Toyotě.
Čínská automobilová produkce je na vzestupu a s nejnovějšími modely tamní vládou dotovaných automobilek se už setkáváme i v Evropě. Největším lákadlem čínských aut je zejména lidová dostupnost, která však v našich končinách nedosahuje tak nízkých cen jako doma. A teď se v Číně začíná prodávat zvýhodněný sedan se spalovacím motorem, za jehož čínskou cenu by Češi automobilce doslova utrhali ruce.
BYD v Číně zahajuje prodej vylepšeného plug-in hybridního modelu Qin Plus DM-i se dvěma konfiguracemi elektrického pohonu. Standardem obou modelů je atmosférická benzinová patnáctistovka o 110 koních a 135 newtonmetrech, která je k dispozici se dvěma specifikacemi elektrického motoru – základní verze nabízí dalších 180 koní a 316 Nm, výkonnější varianta pak 197 koní a 325 Nm.
Elektrickou energii si plug-in hybridní technika ukládá do nového typu lithium-železo-fosfátových baterií BYD Blade dostupných v kapacitách 8,32 kWh nebo 18,32 kWh. S menším z nabízených akumulátorů sedan ujede až 55 kilometrů pouze na elektřinu, s větší kapacitou nabízí až 120 kilometrů.
Dokonce i s nízkou čínskou základní cenou jsou všechny verze sedan Qin Plus DM-i vybaveny digitálním přístrojovým štítem, velkou centrální obrazovkou infotainmentu nebo volitelným koženým čalouněním a sedadel. Automobilka chce na domácím trhu konkurovat hlavně úspěšnému Volkswagenu Lavida, zakládajícím na koncernové modulární platformě MQB A1, a populárním toyotám Corolla a Prius.
Plug-in hybridní sedan Qin Plus DM-i se v Číně prodává se základní cenou od 79.800 juanů, tedy přibližně od 261 tisíc korun podle dnešního kurzu. Hybridní verze se v Číně prodává už od roku 2021 a v dnešních dnech se díky nové variantě Glory Edition stává ještě výhodnější – automobilka ji zlevnila o 20 tisíc juanů, zhruba 65 tisíc korun.