Jízdní dojmy s Alpine A110 R: Okruhová radikalizace!
Novodobá Alpine A110 už se prodává i v Česku, k výchozím třem verzím se nově přidává i okruhový speciál. A110 R je extrémnější a dražší, stále se ale nebojí vydat ani na silnici.
Znovuzrozená značka Alpine má zatím v portfoliu pouze jediný model, sporťák s motorem uprostřed, navazující na legendární A110. Stejnojmenné kupé se vyrábí od roku 2017 a od loňska se nabízí také v České republice. Prodeje stále rostou, loňský rok byl pro značku s růstem 33 % rekordní, zákazníkům se totiž doručilo 3546 kusů. Z toho osm v Česku, kde má zatím Alpine jediného dealera. Budoucnost značky je však dle plánů firmy čistě elektrická a nástupce A110 už má energii brát z baterií. Než se tak stane, plánuje Alpine vyrábět spalovací A110, jak dlouho to jen půjde, a během té doby připravovat i jiné verze. Jedna taková na trh právě míří. Radikálnější okruhovou Alpine A110 R (Radical) jsme si měli možnost vyzkoušet na španělských silnicích, ale především na okruhu Jarama u Madridu.
Zatímco A110 S je podle Francouzů silniční auto, které se neztratí ani na okruhu, A110 R je okruhová specialita, se kterou se můžete vydat i na silnici. Za tímto účelem se především odlehčovalo a pracovalo na aerodynamice a podvozku, naopak motorizace zůstala totožná. Díly jako kapota, prahy, difuzor, spoiler nebo disky kol jsou z karbonu, stejně jako deflektor nahrazující zadní okno. Vnitřní zpětné zrcátko je tedy k ničemu, ale díky kompaktním rozměrům a tvaru karoserie není výhled dozadu omezen tak moc (bídný je totiž i s oknem). Karbonové jsou i sportovní sedačky Sabelt s šestibodovými pásy, uvnitř se tedy poutáme jako v opravdovém okruhovém sporťáku. Váhu se podařilo snížit o 34 kg, což nepůsobí jako moc, ale už výchozí vůz váží jen 1116 kg.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.