Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jižní Korea pozastavila prodej většiny aut VW, dala firmě pokutu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (34)
Jižní Korea v kauze postupuje proti Volkswagenu poměrně tvrdě. Již loni v listopadu vyměřila firmě pokutu 14,1 miliardy wonů (308 milionů Kč) a letos v červnu v rámci vyšetřování zatkla jednoho z místních manažerů automobilky.

Úřady v Jižní Koreji nařídily pozastavit prodej většiny modelů německé automobilky Volkswagen. Zároveň firmě vyměřily pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů (388 milionů Kč) za údajné falšování dokumentů o testech emisí a úrovně hluku. Informovala o tom agentura Reuters.

Vláda zrušila certifikaci 80 modelovým variantám automobilů značek VW a rovněž Audi a Bentley, které jsou součástí koncernu Volkswagen. Ten v Jižní Koreji dobrovolně pozastavil prodej většiny svých modelů již v červenci. Nynější rozhodnutí jihokorejské vlády nicméně Volkswagen označil za nanejvýš přísné. Dodal, že zváží, zda proti rozhodnutí podnikne právní kroky.

Podle jihokorejských představitelů by mohlo trvat déle než tři měsíce, než se prodej dotčených modelů obnoví. "Certifikace vozidla obvykle trvá tři měsíce, v případě Volkswagenu by to však mohlo být delší, protože budeme postupovat důkladně," uvedl jeden z vedoucích pracovníků na ministerstvu životního prostředí.

Volkswagen v Jižní Koreji po vypuknutí skandálu kolem měření emisí čelí prudkému poklesu prodeje. V letošním prvním pololetí se odbyt automobilů se značkou VW na jihokorejském trhu meziročně propadl o třetinu na 12.463 vozů. Ačkoliv je Jižní Korea pro Volkswagen relativně malým trhem, představuje významné odbytiště pro jeho luxusní znaky Audi a Bentley.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (34)
Avatar - WinNatural
3. 8. 2016 00:40
Re: jen u nas
To není tak docela pravda, tdi-mr.ky jsou zákeřnější v tom, že pro pár deci nižší spotřeby využívají chudší směs, tudíž nižší teplotu spalování a tím vyšší produkci mikrosazí.
Pokud by to bylo stejné s ostatními dehty, měly by i stejnou spotřebu. Anebo stejnou spotřebu mají, ale xindlwagen u ní lže? Opět? Vyber si ...
2. 8. 2016 21:29
Re: jen u nas
reálně všechny stejné?No možná při 140km/h ano ,ale při minimálním výkonu,typickém pro městský provoz v kolonách (a to je u NOx důležité),stejné být vůbec nemusejí,a asi ani nejsou.
Avatar - _Karel_
2. 8. 2016 20:54
Re: jen u nas
Chlapče, chlapče. Podovodný soft znamená podvod při laboratorních testech emisí. Reálné emise mají konkurenti stejné. Takže pokud chceš plakat nad rakovinou, plač nad diesely. Opravdu čisté diesely nemá ani konkurence. A tvoje ani moje plíce určitě nepoznají rozdíl mezi TDI a CDTi, TDCi....
Avatar - speedfred
2. 8. 2016 20:12
Dnes
som po ceste počúval Radiožurnál tak spomínali,že aj Bavorská vláda zažalovala VW,kvoli zníženiu hodnoty nejakých fondov (mám pocit duchodové).
2. 8. 2016 18:41
Typicke...
chovani pro korejce. A nebo jeste hur, Vosicky uz maka v Soulu... :-) Asi si pripravuji pudu pro Hjundaj Genesis, ale zapomneli, ze klientela Audi a Bentley je trochu jina liga a rozhodne do Hjundaje nesednou. Preskoci maximalne do jineho evropana... Panacci v tomto konci sveta byli, jsou a budou zoufalci s mindrakemz Evropy