Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

John Cooper Works GP Kit – Mini jako břit

Miroslav Kudělka
Diskuze (17)

Od července 2006 nabídne John Cooper Works speciální edici 2000 vozů Mini Cooper s GP Kitem. Jedná se o odlehčenou a výkonnější verzi sériového Cooperu.

Od července 2006 nabídne John Cooper Works speciální edici 2000 vozů Mini Cooper s GP Kitem. Jedná se o odlehčenou a výkonnější verzi sériového Cooperu.

John Cooper Works (JCW) je úpravce, který dal ostrým „knedlíkům“ jméno,kterési převzaly i do sériové produkce. Přesto všechno se stále zabývá úpravami těchto vozů a má rozhodně co nabídnout. Již několik let se proslýchá, že na trh přijde speciální odlehčená sportovní verze Mini Cooperu a od příštího léta se tento sen stane skutečností. Všech 200 vozů bude naprosto stejných včetně barevné kombinace. Základ bude tvořit šedomodrá metalíza, střecha bude stejně jako vstupy vzduchu na kapotě a v nárazníku stříbrná, kryty zrcátek budou v chilli rudé barvě. Doplňovat celek budou temně černá zadní okna.

Technicky vůz vychází z verze Cooper, ale díky drobným úpravám na chladiči stlačeného vzduchu a elektronice bude výkon motoru o 8 koníků vyšší a bude mít hodnotu 160 kW (218 k) a točivý moment 245 Nm. Pro lepší přenos výkonu na silnici bude standardně osazen samosvorným diferenciálem a stabilizačním systémem DSC. Speciálně navržená 18“ kola jsou konstruována pro co nejnižší hmotnost a za těmi přednímu budou výkonné brzdy s rudě lakovanými třmeny. Technici JCW se hodně zaměřili na snížení hmotnosti a tak první věc, kterou odstranili byla zadní sedadla a část protihlukové izolace. Podélná ramena zadní nápravy byla nahrazena hliníkovými a po montáži aerodynamické sady, sportovních sedadel Recaro, klimatizace, audio aparatury a multifunkčního volantu, je výsledkem snížení hmotnosti o 40 kg.

Aerodynamický kit obsahuje přední a zadní spoiler pod nárazník, velké křídlo nad zadním oknem, důkladné zakrytí spodku vozu a nástavce prahů. Výsledkem by mělo bát snížení odporu vzduchu a zvýšení přítlačné síly na obou nápravách.

Miroslav Kudělka
Diskuze (17)
20. 11. 2005 22:04
Re: Takhle to dal nejde!
Že to schytám od Imprezy (asi nejáká buchta, co dělá že má ráda auta) já... no to se dá pochopit... o to víc, pokud se člověk začte do jejího dalšího hodnocení, do hodnocení MINI... To už lehce zavání náznakem demence... tak hele, Imprezo... dejte si zejtra s holkama v kavárně dobrý laté, proberte díry na punčochách... a do aut se nám tu nemontujte >:D P.S. jen jestli ty nenosíš teplý prádlo... taky možný ;-)
20. 11. 2005 21:31
NA KNEDLÍKA S CITEM
Bacha, brácho, MINI, to je ikona malejch ikon... na tu zvolna... sice bych ti dnes už nepřál, aby původní Mini byl tvůj jedinej auťák... ovšem ctít ho musíš... byl první... a dokonalej... a ten dnešní... to je legenda už také... to je klenot... ale pozor... jen pro srdcaře... tupí jezdci... lidi, co nemaj šajna... zabedněnci tmy... ti na MINI nemaj a nikdy mít nebudou. Je to vlastně dobře... Tenhle MINI... jen tovární v základu... červenej nebo zelenej s bílou střechou... pak jsi dokonalej. MINI, brácho, to je auťák pro ty, co to maj pod čírem v trojciferným balení... řek´bych tak nad 130... :-) :yes: Bravo MINI.