Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Johnson Controls: Vlastní studie pro IAA

Miro Mihalik
Diskuze (0)
Společnost Johnson Controls, patřící mezi nejvýznamnější světové dodavatele automobilových součástek, připravuje pro blížící se autosalon IAA ve Frankfurtu zajímavý způsob prezentace. Na svém stánku odhalí automobilový koncept.

Jejich tisková zpráva říká, že se při vývoji soustředili zejména na návrh variabilního interiéru a uživatelsky přívětivého rozhraní. Lehkou úpravu prostoru za předními sedadly obstarávají sedadla pojmenovaná Slim Seat, s extrémně tenkými opěradly. Přesto Johnson Controls tvrdí, že se to nijak nedotklo bezpečnosti nebo pohodlí posádky. Pokud cestující nepotřebují využít zadní sedadla, ve sklopeném stavu jsou skoro neviditelná – nabízí se tedy další prostor pro zavazadla. Stačí však zmáčknout tlačítko a pro další posádku doslova „vypadnou“ dvě sedadla. Mechanizmus přitom neovládají elektromotory, ale tzv. mechatronická soustava. Ta rovněž umožňuje, aby sedadla ve vzpřímené poloze nabízela dostatečné boční vedení, po sklopení se však jejich povrch vyrovná, čímž se ušetří další místo. Kvůli nežádoucím vibracím a lepší ergonomii jsou přední i zadní sedačky vyplněné novou pěnou.

K informačnímu rozhraní auta Johnson Controls říká, že vůz bude mít kombinovaný analogovo-digitální přístrojový panel, který omezí tok informací směrem k řidiči jen na nejnutnější data. Změna obrazů na dvojici displejů probíhá posunem oken nahoru nebo dolu. Auto si také dokáže najít všechna mobilní zařízení (telefon, MP3 přehrávač…) jen na základě hlasového povelu. Loketní opěrka i sedadla jsou čalouněná materiálem Nabuk, což je sametová kůže zbroušená z líce – není nijak chemicky chráněna a rychle získává patinu. Další povrchové plochy jsou potažené speciální fólií PP - polypropylénový film má vynikající odolnost vůči vlhku a mastnotě a dosud se používal zejména v elektrotechnickém průmyslu.

Protože dnes je moderní zdůrazňovat každý příspěvek k ochraně životního prostředí, Johnson Control připomíná, že jejich studie je schopna vrátit se do oběhu z pětadevadesáti procent, což je hranice, která vstoupí v platnost v roce 2015.

Mimochodem, Johnson Controls bude mít radost ještě z jedné věci. Podle aktuálních zpráv odřeklo účast na IAA několik významných výrobců komponentů. Patří mezi ně EDAG, Beru, Hella, Magna, Recaro a 3M. Důvodem jsou vysoké náklady a příliš dlouhé trvání výstavby.

Miro Mihalik
Diskuze (0)