Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je bláznivý Brouk s osmiválcem Audi a dvěma turby. Nemáte zájem?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Původní Brouk od Volkswagenu má dodnes spoustu fanoušků a příznivců. Nezískal si je ale určitě výkonem nebo rychlostí.

Pro původní původní "Käfer" totiž byla vrcholem plochá šestnáctistovka, která v nejvýkonnější verzi dávala maximálně 45 kW. Poslední vyrobený Brouk (vyjel z továrny v Mexiku 30. července roku 2003) měl za zadní nápravou 1,6litrový čtyřválec o skromném výkonu 37 kW.

I to se ovšem dá napravit. V Kapském Městě v Jihoafrické republice například existuje společnost 3L Engineering and Design, která se věnuje stavbě tak trochu jiného Brouka. Říká mu V8stealthbeetle a jak napovídá jméno, o pohon vozu se stará osmiválec. Konkrétně jde o 4,2litrovou jednotku Audi. 

Nejde ale jen o motor, V8stealthbeetle je v podstatě nové auto, které s Broukem sdílí jen karoserii. Tu firma navíc kompletně zrenovuje a zadní blatníky vymění za širší vyrobené z uhlíkových vláken.

Základem stavby je zakázkové hliníkové šasi, podle výrobce vážící jen 80 kilogramů. Přední náprava je typu MacPherson, vzadu se uplatňuje náprava čtyřprvková. Vše samozřejmě doplňují moderní brzdy. Osmiválcový Beetle stojí na kolech o rozměru 235/40 R17 vpředu a 315/35 R17 vzadu.

Osmiválec má místo uprostřed karoserie, doplňují ho dvě turbodmychadla a šestistupňová manuální převodovka. Motor roztáčí zadní kola. Hliníková palivová nádrž pobere 50 litrů benzinu.

3L Engineering and Design na svých internetových stránkách píše o produkci omezené na 100 kusů, exemplář, který jsme našli na prodej v Německu je ovšem ještě trochu exkluzivnější. Jde totiž o vůz v provedení Gulf Edition, jeden ze tří v této verzi.

Podle prodejce auto nabízí výkon 331 kW a dosud najezdilo nějakých 92 tisíc kilometrů. A cena? Asi tušíte, že nebude zrovna lidová. Osmiválcový Brouk je k mání za 98 tisíc eur, což je v přepočtu asi 2,5 milionu korun.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme