Škodu Metallschrott znáte? Upravená stodváca dostala osmiválec z Tatry 613
Čas od času si připomínáme některá ze známých aut české tuningové scény. Škodu 120 Metallschrott nemůžeme vynechat.
Jde totiž o vůz, který zaujme jak pohled, tak na poslech. O netradiční hluk se přitom stará velký osmiválec.
Za upravenou stodvacítkou stojí dvojice Honza Hespodarik a Petr Sedláček. Na začátku byla klasická škodovka z roku 1977, kterou Hespodarik koupil od předchozího staršího majitele s plánem trochu ji přestavět.
Nejprve se dozadu nastěhoval motor o objemu 1,8 litru z Volkswagenu Golf, později agregát ze Škody Favorit a pak si Honza usmyslel, že by s Petrem z vozu mohli udělat kopii okruhové verze LR. Ale i když se práce rozběhly, nakonec se šlo jiným směrem.
Nadšenci totiž měli obavy z toho, že upravený motor z favorita bude vyžadovat spoustu pravidelné péče a pozornosti. A tak se začali shánět po jiné jednotce, která by byla spolehlivější a méně náročná na údržbu. Volba padla na osmiválec z Tatry 613.
Jeho zástavba si samozřejmě vyžádala řadu modifikací, zvlášť když do auta spolu se vzduchem chlazenou V8 putovala také tatrovácká zadní náprava. Nakonec se ale povedlo a v roce 2009 se o hotovém autě píše v magazínu Tuning Life. Tehdy byla škodovka, která dostala jméno Metallschrott, bílá.
Kromě motoru zaujala také sníženou střechou (o 20 cm), širokými blatníky (laminátové pro Škodu 130 LR) nebo novými světlomety. Přední pocházejí z BMW E30, zadní z Golfu třetí generace. Auto v dalších měsících a letech dostalo také vzduchový podvozek. A později i nový lak a vinylovou střechu.
I když asi je na designu Škody Metallschrott poznat doba, kdy vznikla, svérázný sedan pořád žije a funguje, občas se také ukáže na nějaké akci. A podle dostupných informací se jejím tvůrcům nakonec povedlo výkon osmiválce dostat až na 200 koní.