Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodu Metallschrott znáte? Upravená stodváca dostala osmiválec z Tatry 613

Jan Zajíc Jan Zajíc 5. 6. 2021 • 04:52
17
11
Zobrazit náhledy (17)
Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott Škoda 120 Metallschrott

Čas od času si připomínáme některá ze známých aut české tuningové scény. Škodu 120 Metallschrott nemůžeme vynechat.

Jde totiž o vůz, který zaujme jak pohled, tak na poslech. O netradiční hluk se přitom stará velký osmiválec.

Za upravenou stodvacítkou stojí dvojice Honza Hespodarik a Petr Sedláček. Na začátku byla klasická škodovka z roku 1977, kterou Hespodarik koupil od předchozího staršího majitele s plánem trochu ji přestavět.

Nejprve se dozadu nastěhoval motor o objemu 1,8 litru z Volkswagenu Golf, později agregát ze Škody Favorit a pak si Honza usmyslel, že by s Petrem z vozu mohli udělat kopii okruhové verze LR. Ale i když se práce rozběhly, nakonec se šlo jiným směrem.

Nadšenci totiž měli obavy z toho, že upravený motor z favorita bude vyžadovat spoustu pravidelné péče a pozornosti. A tak se začali shánět po jiné jednotce, která by byla spolehlivější a méně náročná na údržbu. Volba padla na osmiválec z Tatry 613.

Jeho zástavba si samozřejmě vyžádala řadu modifikací, zvlášť když do auta spolu se vzduchem chlazenou V8 putovala také tatrovácká zadní náprava. Nakonec se ale povedlo a v roce 2009 se o hotovém autě píše v magazínu Tuning Life. Tehdy byla škodovka, která dostala jméno Metallschrott, bílá.

Kromě motoru zaujala také sníženou střechou (o 20 cm), širokými blatníky (laminátové pro Škodu 130 LR) nebo novými světlomety. Přední pocházejí z BMW E30, zadní z Golfu třetí generace. Auto v dalších měsících a letech dostalo také vzduchový podvozek. A později i nový lak a vinylovou střechu. 

I když asi je na designu Škody Metallschrott poznat doba, kdy vznikla, svérázný sedan pořád žije a funguje, občas se také ukáže na nějaké akci. A podle dostupných informací se jejím tvůrcům nakonec povedlo výkon osmiválce dostat až na 200 koní.

Související články

Témata
Avatar - eLzyx
6. 6. 2021 12:42
práce je na tom odvedena fůra
dokonce to vypadá i docela dobře řemeslně udělané, ale projekty, co se nedostanou na silnici mne nijak nevzrušují.
6. 6. 2021 12:12
Re: Rostenka
Ano, to je kapitola sama o sebe. Ale to sa da zariadit. Mat auto na offroad, na sluzobky napriec europou, na vyblbnutie na okruhu a na prezentaciu svojho ega. Len by sa tie zeny nemali navzajom poznat. A ak to das, ze sa poznaju a su ok, dosiahol si motoristicku nirvanu ;)
6. 6. 2021 12:09
Re: Rostenka
U vas je kde, Thajsko? Lebo u nas Sk, Cz je to genetika, nie chirurgia. A to plati este pre madarsko (tie su trosku čípoš) a z casti polsko. Ukrajina/rusko je kapitola sama o sebe. Pekne su baby este v litve, svedsku, komu sa pacia tie eskimacke liscie oci aj vo finsku. To je v europe asi vsetko.
5. 6. 2021 23:05
Re: Rostenka
Len nezabudni na zadné dvierka - aj krásna baba môže jazdiť otrasne. ;-) Pardon, krásne auto...
5. 6. 2021 22:12
Skoda?
Na tom aute je "skoda" akurat predna a zadna kapota, nic ineho. S tymi bandaskami vpredu vyzera ako pozemne kamikadze. S tym do niecoho prastit, to by bol buchot! A retaze namiesto madiel na dverach, tak to je uz fakt tazky ulet...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku