Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je hezké BMW E30 M3 v limitované edici Cecotto. Ale ta cena...

Jan Zajíc
Diskuze (0)

BMW M3 generace E30, tedy ta vůbec první "em-trojka", je v současnosti ceněným veteránem. Znáte ale limitovanou edici Cecotto? 

Jde o speciální verzi, kterou BMW představila v roce 1989 - společně s provedením Ravaglia. Obě limitované varianty vznikly jako pocta závodníkům týmu BMW M Team Schnitzer, který s M3 bojoval v šampionátu DTM. Roberto Ravaglia mimochodem sezonu 1989 ovládl.

Možná i proto je ta "jeho verze" vzácnější, podle dostupných informací vzniklo jen 25 exemplářů. M3 pojmenovaná po Johnny Cecottovi dostala 480 kusů.

Obě provedení obdržela několik novinek, zejména šlo o první kusy, které nabídly modernizovaný čtyřválec S14 o objemu 2,3 litru a výkonu 158 kW. Motor je pochopitelně spojen s manuální převodovkou a pohání zadní kola. Zákazníci si mohli zvolit jeden ze tři laků, na výběr byly barvy červená Misano Red, modrá Macao Blue a stříbrná Nogaro Silver.

Auta dostala také 16palcová kola BBW černými paprsky, dále chromované koncovky výfuku, zadní okno z tenčího skla, aerodynamický paket z verze Evolution II a mlhovky.

Vzhledem k počtu prodaných exemplářů vás asi nepřekvapí, že M3 Cecotto je dnes velice vzácným autem (Ravaglia je samozřejmě ještě vzácnější), na které v inzerci jen tak nenarazíte. Proto nás zaujala nabídka britského prodejce Fast Classics, který má k mání velice zachovalý exemplář s nájezdem lehce přesahujícím 140 tisíc kilometrů. Jde původem o německé auto s levostranným řízením, které se do Velké Británie dostalo v roce 1997.

A cena? Určitě tušíte, že nebude nízká. Prodejce žádá 84.995 liber, což je v přepočtu asi 2,5 milionu korun.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme