Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karbonovou karoserii může mít i Porsche 911 z devadesátých let

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Kalifornská společnost Gunther Werks nabízí pro Porsche 911 generace 993, které je posledním zástupcem svého druhu se vzduchem chlazeným motorem, kompletní proměnu karoserie za využití uhlíkových vláken.

Porsche 911 se vzduchem chlazenými šestiválci za zadní nápravou osazená více či méně moderní technikou jsou dnes v kurzu, což dokazují především kreace od Singer Vehicle Design nebo Kaege GmbH.

Pozornost si rozhodně zaslouží i německá společnost DP Motorsport nebo britský Theon Design a rovněž kalifornská firma Gunther Werks.

Poslední jmenována společnost za základ pro své přestavby využívá vozy generace 993 z let 1993 až 1998. Jejich vzhled neposouvá proti proudu času, ale rozvíjí styl nejostřejších devětsetjedenáctek devadesátých let.

Monterey Cark Week, probíhající od 18. do 26. srpna, jehož vrcholem je prestižní Pebble Beach Concours d'Elegance, nabídl i letos řadu zajímavých akcí a automobilových lahůdek. Právě mezi ně se zařadila během akce The Quail společnost Gunther Werks, která zde vystavila svou karoserii Porsche 911 generace 993 se všemi povrchovými panely vyrobenými z uhlíkových vláken.

Karoserie v tomto provedení má vynikat výrazně nižší hmotností než ve své standardní podobě a zároveň i vyšší tuhostí. Mimo jiné se pak může pochlubit i rozšířením v oblasti předních i zadních blatníků o 76,2 mm.

Společnost Gunther Werks spolu s karoserií představila i kompletní automobil, který navazuje na červené kupé z loňského roku, od nějž se liší především matným šedým lakem karoserie a kapotou motorového prostoru ve stylu klasického modelu 911 Carrera 2,7 RS ze sedmdesátých let.

V zádi tohoto šedého vozu se pak stejně jako u loňského červeného exempláře namísto pro generaci 993 obvyklého vzduchem chlazeného šestiválce o objemu 3,6 litru ukrývá jeho evoluce o objemu 4,0 litru, kterou má na svědomí společnost Rothsport Racing.

Tento motor s nejvyšším výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 447 N.m může točit až 7800 min-1 než zasáhne omezovač a spolupracuje s upravenou manuální převodovkou Getrag G50, jejímž prostřednictvím roztáčí zadní kola.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)