Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karmann ve Frankfurtu 2007

Diskuze (0)

Společnost Karmann, německý úpravce a specialista na zakázkovou výrobu automobilů, byla založena před více než 100 lety, v roce 1901. Od té doby firma vyrobila desítky konceptů a stovky vozů

Společnost Karmann, německý úpravce a specialista na zakázkovou výrobu automobilů, byla založena před více než 100 lety, v roce 1901. Od té doby firma vyrobila desítky konceptů a stovky vozů. V současné době má pobočky po celém světě a zaměstnává přes 8 000 lidí.

Karmann Polo GTI

Tuner na domácí výstavě představil upravené Volkswagen Polo. Výsledkem je koncept vozidla s částečně prosklenou stahovatelnou střechou a sklopnými zadními sedadly.

Jako základ posloužil osnabrückým úpravcům třídveřový Volkswagen Polo GTI. Pod kapotou je 1,8litrový 20ventilový čtyřválec s maximálním výkonem 110 kW a točivým momentem 220 Nm při 1950 ot./min. Kromě zajímavého provedení střechy, která v sobě integruje střešní okno, se změnil například přístup do zavazadlového prostoru.

Mimo možnosti obvyklého otevírání třetích zadních dveří vzhůru, přibyla ještě možnost elektricky stahovat zadní sklo. A taktéž tlačítkem lze ovládat stahování střechy, která se může celá ukrýt do zadního úložného prostoru. Tím ho zmenší z původních 304 litrů na 148 litrů. Aby se karoserie vozu příliš nekroutila, museli v Karmannu vyztužit prostory za zadními sedadly, čímž dosáhli podobného efektu, jako by ve voze byla příčná vzpěra.

Aby byl tuning vozu provedený pěkně od základu, rozhodli se v Karmannu také umístit na záď nově zkonstruovaný difuzor. Na to, že nejde o sériovou verzi upozorňuje i dvojitá centrálně umístěná koncovka výfuku. Sedmnáctipalcová kola s šíří pneumatik 215 mm dotvářejí celkový sportovní a svěží vzhled letitého automobilu, který oproti běžné verzi poněkud nabobtnal. A to o 130 mm do délky a 40 mm do šířky.

Zástupci firmy Karmann upozorňují, že při vzniku návrhu otevřeného Volkswagenu Polo mysleli především na vysoké bezpečnostní standardy. „S tímto konceptem chceme ukázat, že i malý kabriolet může být pohodlný pro každodenní používání,“ podotkl Peter Harbig, mluvčí Karmannu. Podobně jako u jiných konceptů bude záležet především na reakci odborné i laické veřejnosti, zda se koncept vystavený na stánku Karmannu někdy dočká sériového provedení.

Roman Daněk


Diskuze (0)