Karosa je na vzestupu a plánuje do budoucna
V současnosti leží tento ambiciózní projekt v mateřském holdingu Irisbus, který je od ledna v majetku italského Iveca.
Projekt počítá hlavně s dovybavením závodu moderními technologiemi, kompletní přestavbu zastaralé výroby za 1,5 miliardy korun totiž Karosa dokončila v loňském roce. Její lakovna tak díky tomu patří k nejmodernějším v Evropě.
O osudu investičního záměru by mělo být, podle generálního ředitele Karosy Rudolfa Černého, jasno v průběhu druhé poloviny letošního roku. Management firmy očekává schválení plánu, protože Karosa může ve srovnání se světovou konkurencí nabídnout stejnou kvalitu za lepší cenu a to díky nižším výrobním nákladům.
Pokud bude ambiciózní projekt Karosy schválen, stane se český výrobce autobusů, s roční produkcí víc než 2.000 kusů, jedním z pěti největších autobusových závodů v Evropě. Pro zajímavost, v loňském roce Karosa prodala 1554 autobusů, letos očekává management firmy zhruba stejný počet prodaných vozů. Zhruba dvě třetiny produkce Karosy jsou v posledních letech určena na vývoz a to hlavně do Francie.