Kawasaki odhaluje vodíkovou Ninju H2. Z výfuku jde řev a voda

Kawasaki Hydrogen Engine Motorcycle
Kawasaki Hydrogen Engine Motorcycle
Kawasaki Hydrogen Engine Motorcycle
Kawasaki Hydrogen Engine Motorcycle
15 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (17)

Vodíkové Kawasaki Ninja H2 se poprvé předvedlo veřejnosti během osmihodinového závodu na japonském okruhu Suzuka.

Automobilový průmysl se v současnosti zabývá výzkumem různých náhrad fosilních paliv. Jednou z často zmiňovaných alternativ je i vodík, který se v dnešním vývoji nejčastěji používá jako zdroj pro výrobu elektrické energie v palivových článcích, ale i nadále se různí výrobci zajímají také o jeho spalování uvnitř motorů. A nejnovější novinkou na světě je vodíková motorka, která naznačuje blízkou budoucnost značky.

Kawasaki oficiálně odhaluje nový vodíkový motocykl vycházející z produkčního modelu Ninja H2 s kompresorem přeplňovaným litrovým čtyřválcem. Japonští inženýři jej upravili pro spalování vodíku místo tradičního benzinu, který vstřikují do spalovacích komor a zachovávají tradiční princip funkce motoru.

Spolu s upraveným motorem je prototyp vodíkového motocyklu vybaven i speciálními nádržemi a palubním systémem pro zásobování vodíkem. Tyto komponenty přitom nepřitahují velkou pozornost, protože jsou umístěny vzadu a nesou vzhled pevných kufrů na zavazadla.

Video placeholder
Kawasaki Hydrogen Engine Motorcycle • Zdroj: Kawasaki

Kawasaki nedávno předvedlo první veřejnou ukázku motocyklu se spalovacím motorem na vodík během osmihodinového závodu Coca-Cola Suzuka 8 Hours Endurance Race na japonském závodním okruhu Suzuka. Bylo to vyvrcholení více než jednoho roku práce konstruktéru, protože projekt odstartoval už v březnu 2023 a začátkem letošního roku vstoupil do fáze testování.

Výrobce uvádí, že výsledek nového projektu spojuje milovaný pocit z jízdy na sportovním motocyklu s nízkými emisemi. Z výfuku totiž vychází hlavně voda a jen malé množství CO2. A ačkoli se aktuálně bavíme jen o prototypu, Kawasaki říká, že do sériové produkce chce vodíkové modely uvést už začátkem příštího desetiletí. Rozhodujícím faktorem však bude infrastruktura vodíkových stanic.

Vstoupit do diskuze (17)