Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki Vulcan 70 by Martini: Sedmdesátá léta pouze pro Itálii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Kawasaki v sedmdesátých letech nabízela řadu výjimečných strojů. Patřil mezi ně i model H1 Mach III, který posloužil za inspiraci novou limitovanou edici na základech Vulcanu S.

Kawasaki H1 Mach III patřila ve své době k nejrychlejším a nejvýkonnějším motorkám, s nimiž se mohlo legálně na silnici a dodnes je tento stroj pro řadu motorkářů něco jako bájný jednorožec.

Za aurou výjimečnosti této Kawasaki z let 1969 až 1975 přitom stojí její vzduchem chlazený dvoutaktní řadový tříválec o objemu 500 cm3, který nabízel výkon okolo 40 kW (54 k) při 7400 min-1 a umožňoval dosáhnout rychlosti až 185 km/h, což byl v první polovině sedmdesátých let na sériové motorce pořádný fofr.

Právě díky své pověsti a rovněž i vzhledu se Mach III stal inspirací pro vznik limitované edice stovky motocyklů Kawasaki Vulcan 70 by Martini, kterou pro italské zastoupení japonské značky navrhla společnost Mr Martini z Verony, která se specializuje na zakázkové stavby motorek.

Za základ stroje ve stylu sedmdesátých let posloužil vstupní model do světa cruiserů značky Kawasaki, jímž je model Vulcan S, jehož srdcem je kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec o objemu 649 cm3 o výkonu 45 kW (61 k) při 7500 min-1.

Ve společnosti Mr Martini pro tuto motorku navrhli sadu komponentů, jejíž součástí je nový kruhový světlomet s držáky, sedlo, kryty podsedlových schránek a zadní blatník, koncové světlo s aerodynamickým krytem, ukazatele směru, výfukový systém, řidítka, stupačky jezdce posunuté dozadu a nakonec i grafiku v zelené nebo červené barvě.

Výsledkem provedených úprav je motorka, která i přes moderní podvozek, rám i motor působí dojmem, že právě dorazila ze sedmdesátých let.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)