Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ken Block se upsal Audi, společně mají posouvat hranice elektrické mobility

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Po spolupráci se značkami Subaru a Ford se další zastávkou Kena Blocka stává Audi, se kterou má spolupracovat v oblasti elektromobility.

Začátkem tohoto roku oznámil Ken Block ukončení spolupráce s automobilkou Ford, která trvala dlouhých 11 let. Rozchod to měl být údajně v přátelském duchu a Block se stal závodníkem na volné noze, snad nikdo ale nevěřil, že to tak zůstane na dlouho. A to se nyní potvrzuje

Ken Block totiž uzavřel partnerství s německou značkou Audi, která prý v minulosti zažehla jeho vášeň pro rallye závodění. Co přesně bude náplní nové spolupráce, to zatím automobilka nezveřejnila. Dodala ovšem, že půjde o „exkluzivní společné projekty v rámci elektrické mobility.

Audi je značkou, která zažehla mou vášeň pro motorsport,“ uvedl Block. „Nemohu se dočkat začátku této nové kapitoly. Společně budeme vyvíjet nové projekty a posouvat hranice elektrické mobility,“ uvedl Block k novému spolupráci.

K tiskové zprávě přitom automobilka přidala i řadu fotografií, na kterých je Block zachycen za volantem mnoha ikonických strojů z dílny Audi Sport, včetně modelu Sport Quattro S1 nebo V8 Quattro DTM. Na dalších fotkách ho pak můžeme vidět u vozů jako je E-Tron Vision Gran Turismo nebo dakarský speciál RS Q E-tron připravovaný pro rok 2022.

Video se připravuje ...

Podle častých spekulací by přitom Block mohl usednout právě za volant tohoto elektrického offroadu, který využívá elektrické komponenty z Formule E E-tron FE07 a dojezd si prodlužuje spalovacím motorem s nádrží na 295 litrů paliva.

Těmto spekulacím ostatně nahrává zpráva z roku 2020, kdy si Ken Block na poslední etapě Rallye Dakar vyzkoušel jízdu v prototypu Extreme E Odyssey 21 a zajel třetí nejrychlejší čas. Něco nám ale říká, že bez ohledu na konkrétní plány uvidíme Blocka také brzy pálit pneumatiky při jízdě bokem - ať už s klasickými, nebo futuristickými modely z dílny Audi Sport.

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Doporučujeme

24. 9. 2021 17:56
Re: Future is electric and profitable
Klidne uved proudove naroky, kdyz se v tom tak vyznas.
A jeste mi uved, jake ("podstatne") procento energie to ubere z baterie treba 50kWh za 3 hodiny.

A ty sterace by me taky zajimaly. Rad se pobavim jeste vic, kdyz mi ta "podstatna" procenta vycislis.
:D :D

PS Kdyz si nerad neco pujcujes a vlastnit to nechces, tak o tom muzes tezko fundovane psat. ;-)
24. 9. 2021 17:54
Re: Future is electric and profitable
Evidentně víš málo o proudových nárocích lepších audiosystémů v autech.

Ale pobavím rád.

Ani půjčit. Nerad si půjčuji cokoliv.
24. 9. 2021 17:43
Re: Future is electric and profitable
Nehodlam tu vyvracet jeden hloupy argument za druhym.

Zjisti si neco o EV a pak pis.
Resp. pak bys nepsal takovy pitomosti.

Ano EV jsem mel pujcene vicekrat.
Ne, za agitku ne.
Mozna ti ho take pujci, doporucuji.

Jinak podstatnou ztratou energie poslechem radia a stiranim :-O jsi alespon pobavil. :D
Az si nekdy EV pujcis, tak mi zmer dojezd s poslechem radia a bez nej. ;-)
A mozna se naucis i hlidani limitu baterie.
:D :D :D
24. 9. 2021 14:15
Re: Future is electric and profitable
Ale no tak,
hmotnost
doba nabíjení
ztráty při nabíjení
plný kufr drahých kabelů a redukcí
plná peněženka čipů a karet pro nabíjení
nebezpečí samovolných obtížně hasitelných požárů
průběžná ztráta kapacity baterií
podstatná ztráta energie při topení, kilmatizování, stírání, poslouchání rádia, vyhřívání sedadel, vyhřívání oken
ztráta energie u odstaveného vozidla, které denně nejede
nutnost hlídání limitu vybití a i nejlépe max. nabití pro udržení kondice bateríe
nejistá až prakticky nulová hodnota ojetého vozidla s baterií na konci
neekonomická oprava baterie, pokud není kryta zárukou...............

Jsem jedno velké zoufalství, á propós už ti za agitku půjčili na týden vysněné EV ?
24. 9. 2021 13:19
Re: Future is electric and profitable
Jak pisu, argumenty proti EV dochazeji.

Tak uz si diskuteri ze zoufalstvi vymysleji sve vlastni.
:D :D :D