Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ken Block prodává svůj Ford Hoonitruck, pod kapotou má motor z Fordu GT

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Po ukončení spolupráce s Fordem se Ken Block zbavuje svých vozů s modrým oválem ve znaku. A další v řadě je brutálně upravený Hoonitruck.

Začátkem roku oznámil Ken Block ukončení spolupráce s automobilkou Ford a stal se závodníkem na volné noze. Oddělení od modrého oválu prý mělo proběhnout v přátelském duchu, Ken Block se však v posledních měsících zbavil již několika vozů s modrým oválem ve znaku. A rozhodně nešlo o obyčejné kousky.

Například koncem dubna zamířila do aukce sbírka automobilů s označením „Ken Block’s Collection Of Dream Cars“, ve které byla závodní Fiesta ST „GYM3“ modelový rok 2011, Fiesta ST „RX43“ modelový rok 2013 nebo úchvatný Ford RS200 z roku 1986, o kterém Block mluvil jaké o svém autě snů. Všechny stroje přitom prošly řadou úprav a v různých projektech je sledovali stamiliony diváků.

Nyní se ale Ken Block rozhodl zbavit i svého Hoonitrucku, který byl tak trochu duchovním sourozencem Hoonicornu – tedy brutálně upraveného Fordu Mustang z roku 1965 s pohonem všech kol a výkonem 1400 koní.

Základem Hoonitrucku se stal Ford F-150 z roku 1977, ze kterého ale zbyly snad jen základní tvary. Šasi vozu totiž tvoří zakázkově vyrobený trubkový rám, který je osazen hliníkovými panely karoserie. Skrze kapotu pak částečně vykukuje 3,5litrový motor EcoBoost V6, který pochází ze závodního speciálu Ford GT Le Mans.

Video se připravuje ...

Motor, ze kterého se podařilo vydolovat 682 kW, je spojen s šestirychlostní převodovkou Sadev a výkon putuje na všechna čtyři kola. Výsledkem je skutečně zběsilé monstrum, se kterým Ken Block ve svém videu Gymkhana 10 předváděl opět neskutečné kousky.

Prodej vozu bude opět realizovat společnost LBI Limited, která zprostředkovávala i prodej předchozích Fordů ze sbírky Kena Blocka. Samotný Hoonitruck je nyní vystaven v dealerství exotických vozů ve městě Pontiac (stát Michigan) a jeho cena byla stanovena na 1,1 milionu dolarů – tedy cca 23,1 milionu korun. Za tuto cenovku ale zákazník dostane víc, než jen samotný vůz.

Součástí prodeje jsou také různé náhradní díly, včetně kol, panelů karoserie, komponentů podvozku, atd. Snad nejzajímavějším bonusem k vozu je ale druhý motor z Fordu GT Le Mans, který je sám o sobě vzácností a mohl by přitáhnout i zcela nová zájemce, kteří by se o Hoonitruck jinak nezajímali.

Vzhledem k rozprodávání sbírky vozidel s modrým oválem ve znaku se nedá příliš očekávat, že by se Ken Block ještě v nějakém videu ukázal za volantem dalšího Fordu. Podle všeho přitom existovaly plány na stavbu dalšího speciálního Mustangu „Hoonifox“ na základech Mustangu třetí generace. Ty však zřejmě vzaly za své. Slavný Mustang Hoonicorn pak měl údajně zůstat ve vlastnictví Fordu.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

16. 6. 2021 20:34
Honitruk
:yes: