Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
KGM Actyon
KGM Actyon
KGM Actyon
KGM Actyon
102 Fotogalerie

KGM Actyon vstupuje na český trh nacpaný výbavou, chce být prémiovým SUV

Marek Bednář

Už nikoliv SsangYong, nýbrž výhradně KGM Actyon odstartoval prodeje v Česku s cenou 950 tisíc korun. Seznam příplatků je stejně krátký, jako je seznam standardní výbavy dlouhý.

Před týdnem SsangYong, dnes už jen KGM odhalilo tento nový název v Česku v březnu 2024. O rok později je přejmenování hotové. Automobilka ho ohlásila na tiskové konferenci spolu s prezentací nového modelu Actyon, který už není ssangyongem.

Tedy, papírově – po technické stránce je příbuzný s ostatními malými modely značky. To znamená samonosnou karoserii a řadový čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu 163 koní (120 Nm) a točivém momentu 280 Nm. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol; čtyřkolka je jeden z hrstky možných příplatků s cenou 49.900 korun.

Zadní nápravu připojuje elektromagneticky řízenou spojkou s proměnlivou mírou sevření až do stoprocentního, takže umí pevně spojit obě nápravy. Řidič to může udělat i manuálně pomocí virtuálního tlačítka na dotykovém displeji. Z další výbavy směrem k jízdě za náročných podmínek můžeme jmenovat asistent pro sjíždění prudkých kopců.

Offroadem však actyon není, nebo aspoň ne primárně. Standardem jsou 20“ kola a menší na voze zatím najdete jen rezervu, která má 16 palců a pojí se s příplatkem čtyřkolky. Podle slov českého zastoupení automobilky se pracuje na homologaci menších kol, ale zatím dostanete jedině ty „dvacítky“, které vidíte na fotkách.

KGM ActyonKGM Actyon | auto.cz/Marek Bednář

Zepředu actyon zaujme světelným podpisem s podivnými čárkami. Panel napříč přídí je aktivní, i když jedete „na denní“, a je tvořen stylizovanými trigramy z korejské vlajky. Tyto černé symboly tam znázorňují oheň, vzduch, vodu a zemi a KGM je pro actyon zvolilo coby část světelného podpisu.

Automobilka věří, že příď je dost výrazná a svébytná na to, aby mohl actyon fungovat bez loga. To se s rebrandingem příliš nezměnilo, stále znázorňuje draka, ovšem zvenčí ho na voze budete hledat marně – záď i kola nesou nápis KGM.

Z dalších kuriozních detailů zevnějšku si všimněme oček na zadní straně kapoty, k nimž z Koreje nepřišlo oficiální vysvětlení. Podle českého zastoupení mohou sloužit k natažení lanek ke střešnímu stanu či nosiči, kdybyste chtěli s actyonem přeci jen jezdit mimo asfalt. V takovém případě by však dávalo lepší smysl očka umístit na přední konec kapoty, jako nabídne např. Ford Bronco.

Další kuriozitou budiž fakt, že u takhle dlouhého auta není okno mezi sloupky C a D, nýbrž že je C-sloupek nesmírně tlustý. Jak moc to bude vadit výhledu při jízdě, zjistíme, až nám importér actyon půjčí na pořádné svezení.

Luxusní už v základu

Písmena KGM najdeme i na volantu, který má vážně daleko do tradičního kruhu. Nese však spoustu ovládacích prvků. Kromě klasických ovladačů tempomatu a rádia tu je také tlačítko, jehož funkci si můžete vybrat z poměrně široké nabídky, a knoflík k vypínání autoholdu.

O zobrazování se starají dva displeje na společné desce, z nichž ten centrální má úhlopříčku 12,3“ a obstarává ovládání skutečně úplně všeho, včetně klimatizace i ovládání pohonného ústrojí. Klíčovou funkcí je možnost stažení horní lišty dolů, která odhalí vypínání ISA, stopstartu a dalších podobných funkcí, stejně jako možnost trvale sepnout mezinápravovou spojku nebo aktivovat kamerový systém kolem auta. Ten je druhým příplatkem s cenou 19.900 korun.

Video placeholder
Základní funkce displeje KGM Actyon • Marek Bednář/Auto.cz

Sedačky jsou už ve standardu vyhřívané a ventilované a čalounění je kombinací kůže a koženky. V základu černé, za 9.900 korun může být ve dvou odstínech béžové nebo černé s červeným semišem. Předposledním příplatkem je otvírací prosklená střecha za 29.900 korun, která je ovšem nedostupná s dvoutónovým lakováním. To je posledním příplatkem za 24.900 korun, pomineme-li jinou než základní bílou barvu; metalízy, kterých je v nabídce šest, stojí 14.900 korun.

Z elektronické výbavy kromě povinných asistentů a hlídačů stojí za zmínku schopnost poloautonomní jízdy úrovně 2, což znamená kombinaci adaptivního tempomatu a aktivního vedení ve středu jízdního pruhu.

Kromě toho je ve výbavě snad všechno, co by člověk mohl chtít od středně velkého SUV. Vyhřívané jsou i zadní sedačky, jejich boční okna mají roletky, jsou tu celkem 4 porty USB, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické páté dveře i obě přední sedačky, bezklíčový přístup s tlačítkem na klice, vícevrstvé čelní sklo s hlukovou i sluneční ochranou, černé střešní ližiny, bezdrátová nabíječka mobilu, LEDkové světlomety s manuálním nastavováním sklonu, ambientní osvětlení nebo vyhřívaný volant.

Actyon je k objednání už nyní, zatím pouze se zmíněnou patnáctistovkou. Kdo by si chtěl počkat na full-hybridní motorizaci, která ke čtyřválci přidá elektromotor užitečný zejména při rozjezdech, musí vydržet zhruba rok.

KGM Actyon – základní technická data
1.5 GDI Turbo2WD4WD
Objem1.497 ccm
Výkon120 kW při 5.000-5.500 ot./min
Točivý moment280 Nm při 1.500-4.000 ot./min
Převodovka6st. automatická
Nejvyšší rychlost191 km/h
Spotřeba paliva (WLTP)8,5 l/100 km9,0 l/100 km
Provozní/celková hmotnost1.580/2.080 kg1.670/2.170 kg
Brzděný/nebrzděný přívěs1.500/750 kg1.500/500 kg
Délka × šířka × výška4.740 × 1.910 × 1.670 mm
Rozvor náprav2.680 mm
Rozchod předních/zadních kol1.636/1.656 mm
Základní cena949.900 Kč999.800 Kč