Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kia Carnival/Sedona třetí generace se představí v New Yorku

Kia Carnival/Sedona třetí generace se představí v New Yorku Zdroj: acz

Kia Carnival/Sedona třetí generace se představí v New Yorku

Aleš Dragoun
Segment velkých MPV ještě nezemřel. Kia se nechce vzdát svých pozic, ale naopak je posílit. V New Yorku představí novou generaci modelu Sedona, my Evropané jej známe jako Carnival.

Na starém kontinentu byl Carnival vždy takovým otloukánkem. Obzvláště první generace z let 1998-2006 tradičně obsazovala poslední příčky v žebříčcích spolehlivosti, v souvislosti s tím padaly i ceny ojetin. Byť prostorem vždy van s dvojicí posuvných bočních zadních dveří oplýval. Jednalo se o velké auto za málo peněz, ale s mnoha záludnostmi včetně jízdních vlastností pod úrovní průměru segmentu. Minulá hranatější řada, která se vyráběla od roku 2006 a po čtyřech letech dostala typický „tygří nos“ Petera Schreyera, se na některých trzích nabízela i s prodlouženým rozvorem.

Například v USA, kde si odbude premiéru rovněž generace třetí, konkrétně na autosalonu v New Yorku ještě tento měsíc. Na starém kontinentu bude chtít Kia navázat na úspěch menšího Carensu, vždyť Carnival se z většiny zemí stáhl již předloni kvůli nízkému odbytu. V České republice měl velmi podobný osud. Ze zatím jediného oficiálně zveřejněného teaseru je jasně vidět, že i třetí Carnival vyznává současný tvarový jazyk značky reprezentovaný právě Schreyerem a jeho prací. Novému modelu nebudou chybět denní diody coby součást obřích předních světel, také maska se razantně zvětšila. Jinak toho zatím ke koukání moc není, na další fotky a detaily si musíme počkat. Design je ale určitě atraktivnější než u předchůdce.

Američané mají jiné velikosti a svou Sedonu řadí do střední třídy. To ale nemění nic na faktu, že do kusu auta se vejde až osm lidí a ještě zbude místo na jejich zavazadla. Odcházející generace měřila 4,81, s delším rozvorem dokonce 5,13 m. Jasná je hromada odkládacích prostor a pořádná variabilita, jak se na správné MPV sluší a patří. Posuvné zadní dveře jí zůstanou, stejně jako střešní nosiče. V tuto chvíli je známý jediný motor, zážehový přímovstřikový vidlicový šestiválec GDI objemu 3,3 l s výkonem 216 kW a točivým momentem 341 N.m.

Carnival/Sedona na platformě VQ měl pod kapotou benzinové šestiválce 2,7, 3,5 a 3,8 l, respektive čtyřválcové turbodiesely CRDi 2,2 a 2,9 l. S naftovou jednotkou můžeme počítat také u novinky. Bez ní by prodej v Evropě valného smyslu jaksi postrádal.