Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Ceed se zbavuje atmosférické čtrnáctistovky. Nahrazuje ji tříválcem

David Bureš David Bureš 12. 11. 2019 • 14:53
48
36
Zobrazit náhledy (48)
Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT Kia Ceed GT

Modelový rok 2020 znamená v případě nabídky Kie Ceed konec základního motoru 1.4 CVVT. Spolu s tím se i zvedly ceny.

Nabídka motorů se v posledních měsících u mnoha značek zásadně změnila, hlavně v souvislosti s novými emisními normami, automobilky zkrátka hledají různé cesty, jak snížit své flotilové emise, aby nemusely platit hrozící pokuty. Znamená to i konec několika atmosférických motorů, třeba Dacia se zbavila jednotky 1.6 SCe. Nyní k podobnému kroku přistupuje rovněž Kia.

Kia tak z nabídky modelu Ceed pro modelový rok vyškrtla dosavadní základní agregát v podobě atmosférického benzinového čtyřválce 1.4 CVVT, o výkonu 73 kW a točivém momentu 134 N.m.

Alternativa se však našla. Místo atmosférického čtyřválce přichází přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI naladěný na 73 kW a 172 N.m. Jeho výhodou je nejvyšší výkon dostupný v nižších otáčkách a vyšší točivý moment, dostupný v širším spektru otáček. V praxi by tak měl být příjemnější na jízdu.

Kia Ceed 5D – technická data motoru 1.0 T-GDI a jeho předchůdce
Motor 1.0 T-GDI 1.4 CVVT
Zdvihový objem [cm3] 998 1368
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 73/4500 73/6000
Točivý moment [N.m/min]  172/1500-4000 134/3500
Převodovka 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 183 183
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,8 12,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 6,0

Příchod této verze litrové jednotky zároveň znamená konec stávajícího provedení 1.0 T-GDI s 88 kW a 172 N.m. Pro něj se alternativa v aktuálním ceníku nenašla – zákazníci musejí případně sáhnout až po 1.4 T-GDI se 103 kW.

Pohled do technických dat pak dokazuje hlavní důvod výměny atmosféry za turbomotor. Kombinovaná spotřeba nově nabízené jednotky činí 5,2 l/100 km, zatímco u 1.4 CVVT to bylo 6,0 l/100 km. Výhodou tříválce je i větší elán, z 0-100 km/h rozpohybuje Ceed za 11,8 sekundy, zatímco čtrnáctistovce to trvalo 12,6 sekundy.

Jen o výhodách to ale není, příchod nové jednotky také znamená zvýšení základní ceny Ceedu. Pětidveřový hatchback s 1.0 T-GDI ve výchozím stupni Comfort pořídíte za 379.980 korun, zatímco s 1.4 CVVT v tom samém stupni výbavy stál 364.980 korun. Za kombi Ceed SW se nadále připlácí 20.000 korun.

Standardní výbava se přitom nezměnila, nadále čítá šest airbagů, tempomat, multifunkční volant, rádio, manuální klimatizaci, dojezdovou rezervu nebo 15palcová ocelová kola.

Druhý stupeň se pak nově jmenuje Fresh a za 10.000 korun přidává přední mlhovky, kožený věnec volantu a zadní parkovací senzory. V nabídce vystřídal verzi Cool, která měla též mlhovky a kožený volant, místo parkovacích čidel však nabízela hliníková 16palcová kola.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Achjo, tak sbohem 1,4...
| 13. 11. 2019
Dnes už proste chýbajú jednoduché motory. Pri použití ako som popisoval v jednom prípade len 15 km denne niekoľko krát prerušenej jazdy je proste priamy vstrek komplikácia, ktorá sa ti môže vypomstiť. Dnes máš s MPI len sedany ako 301 a Corolla a ostane ešte Dacia s MPI turbom. Inak je asi všade priamovstrek. Ak si chcel kombi a nie low cost, tak H/K bola jediná možnosť. Hračkárske litráky bez turba nepovažujem za alternatívu pre auto čo má občas odviesť rodinu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výborně - Zákazníci vyžadují
| 13. 11. 2019
Hlavne sa s atmosférou oveľa príjemnejšie jazdí tam kde sú časté rozbehy. V tom sa žiadny litrák nevyrovná ani tej 1,4 v Ceede.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výborně - Zákazníci vyžadují
| 13. 11. 2019
Samozrejme. A o tom to je, väčšina si pozrie na hodnotu výkonu a povie si: 100 koní, to mi bude stačiť. Lenže tých 100 koní je až pri 6000 otáčkach a krútiaci moment je biednych 120-130 Nm a to proste cítiť. Kdežto ten podladený dvojliter z Mazdy má na dvojliter podpriemerných 88 kW, ale plných tuším 210 Nm krútiaku. Ja to ostatne píšem už dlhšie, Mazda síce nešla cestou preplňovania, ale ten dvojliter má v skutočnosti charakteristiku ako turbo, je robená na silný stred a má dobrý krútiak už odspodu, preto nominálne slabší výkon nehrá rolu.
Avatar - _beta
Re: Re: Achjo, tak sbohem 1,4...
| 13. 11. 2019
Tak si doňho sadni a skús sa povoziť. A zober si dvoch spolujazdcov.
Potom Ti ho vôbec ľúto nebude.

Kamoš ho kúpil v Ceede bez predchádzajúceho zvezenia. Ako náhradu za Fábiu htp. Predajca ho presvedčil, že to má sto koní, že to pôjde super. No, a vôbec to nebolo super. Je to lemra lemravá.
Už sa teší, kedy to vymení na Xceed s turbom. Mal ho na predĺžený víkend a je nadšený.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výborně - Zákazníci vyžadují
| 13. 11. 2019
Mala nalietanych cez 400k a s tym suvisiaci stav, moze to byt dovod. Motor okrem toho, ze vela pytal, bol na tom aute asi jedina vec, co fungovala normalne. Vsetko ostatne si zilo vlastnym zivotom. Kazdopadne v sucasnych motoroch vidim pokrok obrovsky. Ze to mnohi vnimaju len cez prizmu spotreby je sice pochopitelne, ale nie je uplne spravne, lebo sa ignoruje zvycajne vyssia hmotnost sucasnych aut, prisnejsie emisne normy a tiez zvysenie vykonu. Pricom zakladny motor dnes ma parametre ako lepsi priemer vtedajsej doby.
Naviac casto sa to porovnava aj s autom, ktore ma nelegalne upravy a nesplna ani tolko co by splnat malo a potom sa struha frajerina a krcmove reci nemaju konca.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku