Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Magentis 2009: Ceny na českém trhu začínají na 499.980,-Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 7. 11. 2008 • 12:52
18
39
Zobrazit náhledy (18)
Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis Kia Magentis
Modernizovaný sedan chce Kia nabízet zákazníkům, kteří hledají alternativu k zavedeným manažerským sedanům, která moc nestojí. Oslovit má i flotilové zákazníky, kteří dnes pokukují po Cee'dech v plné výbavě.

Nový styling modelu Magentis byl navržen v Koreji pod vedením nejvyššího šéfa designu společnosti Kia Motors Petera Schreyera. Aby model ve větší míře oslovil evropské zákazníky, opouští design Magentise konzervativní s poněkud sterilní styl a místo toho sází na mnohem více vzhledové dynamiky jak v exteriéru tak i uvnitř.

Magentis se protáhl do délky o 65 mm na 4800 mm, přičemž rozvor 2720 mm, šířka 1805 mm a výška 1480 mm vozu zůstaly zachovány. Jeho zavazadlový prostor má objem 425 l. Nabízet se bude s motory se zvýšeným výkonem - se vznětovým dvoulitrem a dvěma zážehovými motory 2,0 a 2,7 l.

Model střední třídy nemá v Evropě příliš velký obchodní potenciál, ale z celosvětového hlediska je to pro Kiu velmi důležitý model. Prodejní úspěchy totiž zaznamenává na domácím korejském trhu a také v USA. Kia jich v Koreji loni vyrobila 70 tisíc, což je srovnatelný údaj s produkcí Sorenta. Pro srovnání: loňská produkce Cee'du byla 90 tisíc vozů. Na českém trhu hodlá Kia v příštím roce prodat přibližně 100 Magentisů.

Turbodiesel má nyní výkon 110 kW při 3800/min a největší točivý moment 305 N.m při otáčkách v rozsahu 1800 až 2500 ot/min. Tento motor se bude dodávat se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Zážehový dvoulitr s proměnlivým časováním sacích a výfukových ventilů má také variabilní sání. Nejvyšší výkon dosahuje 120 kW při 6200 ot./min a točivý moment 197 Nm při 4600 ot./min. Je kombinován s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou.

Vrchol nabídky představuje motor V6 2,7 l Mu CVVT s výkonem 142 kW a točivým momentem 250 Nm při 4500 ot./min. K tomuto motoru se standardně dodává pětirychlostní samočinná převodovka. Oba dvoulitry lze objednat i se čtyřrychlostní samočinnou převodovkou (+40.000,-Kč).

Uvnitř je přepracovaná palubní deska, blok přístrojů, středová konzole, blok páky automatické převodovky a potahy sedadel s možností výběru barvy. Přístrojový štít má nyní podobu tří tubusů pod jednou stínicí stříškou. Přístroje a středová konzole dostaly červené podsvícení. Zatímco horní povrch palubní desky je vždy celý matně černý, její spodní část, obložení interiéru a sedadla mají povrch z tkaného semiše buď v jednobarevně černém provedení nebo v kombinaci černé a šedé.

Model je k dispozici v osmi barvách karosérie. Dvě z nich jsou nové – Metallic Bronze a Inky Blue.

Kia Magentis 2009 - Přehled motorizací
Motor2.0 CVVT2.0 CRDi2,7 V6 CVVT AT
Zdvihový objem [cm3]198819912656
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]120/6200110/4000142/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]197/4600305/1800-2500250/4500
Max. rychlost [km/h]210 (200)201 (200)(220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9 (11,1)10,3 (11,3)(9,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,5 (7,8)6,0 (6,9)(9,1)
Pohotovostní hmotnost [kg]1418 (1433)1528 (1547)(1508)
Cena Active [Kč]499.980,-539.980,--
Cena Comfort [Kč]539.980,-579.980,--
Cena Exclusive [Kč]579.980,-619.980,-659.980,-

Na českém trhu bude inovovaný sedan Magentis nabízen ve třech stupních výbavy - Active, Comfort a Exclusive.

Základní Active obsahuje 6 airbagů, aktivní hlavové opěrky na předních sedadlech, ale bohužel schází stabilizační systém. Elektrická výbava je naproti tomu úplná, klimatizace manuálně regulovaná a originální rádio zvládá formáty CD i MP3 a připojit lze i disk přes USB. Standardem je dálkově ovládané centrální zamykání, alarm a kola z lehkých slitin o průměru 16 palců.

Střední výbava Comfort už dosahuje šíří standardu na úroveň dnes obvyklou ve střední třídě. Zaplatíte za ni 40 tisíc navíc, za něž dostanete stabilizační systém, vyhřívaná přední sedadla, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, automaticky regulovanou klimatizaci a několik designových detailů.

Nejvyšší stupeň výbavy - Exclusive - přidává za dalších 40 tisíc ještě polokožená sedadla, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, parkovací asistent vzadu, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, automatické stěrače nebo sluneční roletu na zadním skle.

Marně budete v ceníku hledat položky jako xenonové světlomety nebo vestavěnou navigaci, tempomat je k dispozici pouze pro vznětové verze.

Související články

Témata
11. 11. 2008 16:38
este...
A este som zabudol s 2,7 dostanete bezklucove otvaranie a startovanie.a nebude mat aktivnu geometriu ako sonata?
9. 11. 2008 20:19
Re: Opravdu pěkný
Tohle bylo tak před dvěma roky, nevím jaká je situace dneska. Navíc v té době Elantru prodávali novou v akci bez pár korun za 300 000, takže tím v podstatě cenu ojetiny znehodnotily. Mám obavy že stejně dopadne Ceed.
9. 11. 2008 08:15
Re: Opravdu pěkný
Tak to je docela zajímavý,když jsem před lety scháněl ojetého Accenta taky mi bylo tvrzeno že ho není problém sehnat levně a rychle.Nakonec to trvalo bez týdne 3 měsíce.To samé bylo z Getzem pro kolegu.2 měsíce schánění, a to si nevybíral žádnou výbavu,to auto bylo v základu,prostě výběr žádný.To jich tady prodali docela dost.OII v dieslu z roku 2006 koupíš do 300000Kč,srovnatelně vybavenou Elantru tak o max 40000Kč levnějc,ale pořizovací ceny měli rozdíl určitě větší.
8. 11. 2008 21:39
Re: Opravdu pěkný
Právě, že také kupuji auto tak v průměru na čtyři roky, ale neberu to jako uložené peníze. Ono je totiž problém toho korejce po čtyřech nebo pěti letech vůbec prodat, natož za slušné peníze. Já si myslím že korejec se spíš vyplatí pantátovi co si nechá auto přes deset let. K držení ceny ojetin je to na debatu.Z vlastní zkušenosti OI vs Elantra. U nových byla OI o 100 000 dražší než Elantra. Po 3,5 roce OI prodána za 290 000 a to během dvou dnů a Elantru nikdo nechtěl ani 120 000. Nakonec po měsíci výkup za 100 000. Tak že na levném korejci mimo pokles ceny provar 90 000. A jen tak mimo jestli už korejci převálcovali VW a tak francouze už v minulém tisíciletí. Nikomu nestraním mám vlastní zkušenost jak VW tak frantíky.
Avatar - twistedTSD
8. 11. 2008 12:55
krasnej
fakt nadhera :yes: ...ten facelift mu fakt prospel
Články odjinud