Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Magentis: auto pro celý svět

Kia Magentis
Kia Magentis
Kia Magentis
Kia Magentis
8 Fotogalerie
Diskuze (2)
Po modelech Picanto, Cerato a Rio se návštěvníkům frankfurtské autoshow ukázala další generace vozu střední třídy Kia Magentis.

Kia nechce s novým magentisem bodovat pouze v Evropě, ale také na domácím trhu a samozřejmě v Americe, kde v posledních letech začíná šlapat na paty i dříve neohroženým americkým či zavedeným evropským automobilkám.

Nový Magentis vznikal ve spolupráci amerických, evropských a asijských designérů, čehož výsledkem jsou umírněné tvary exteriéru i interiéru. Ve srovnání s předchůdcem nový magentis povyrostl do všech stran, délka se zvětšila o 15 mm na 4735 mm, šířka narostla o 15 mm na 1805 mm, na výšku měří magentis o 70 mm více (výška je 1480 mm) a konečně rozvor se protáhnul o 20 mm na 2720 mm.

Kia zároveň o 25 mm zmenšila přední převis. V Evropě bude nový magentis k dostání s jedním vznětovým a dvěma zážehovými motory, jež splňují emisní normu Euro IV a budou spojeny s pěti a šestistupňovou manuální převodovkou a čtyř a pětistupňovou převodovkou automatickou. Úlohu základního motoru převzal nový zážehový čtyřválec s výkonem 106 kW a točivým momentem 190 Nm.

Kia slibuje u této jednotky s proměnným časováním ventilů klidný chod a příznivou spotřebu. Vrcholnou verzi pohání upravený zážehový šestiválec 2.7 litru s výkonem 138 kW a točivým momentem 247 Nm. V evropských končinách Kia počítá se značným zájmem o vznětový dvoulitr CRDi s druhou generací přímého vstřikování paliva common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek.

Agregát vyvine maximální výkon 103 kW a točivý moment 305 Nm dostupný mezi 1800 – 2500 otáčkami. Zatímco se zážehovým dvoulitrem dostane zákazník pětistupňovou manuální převodovku, s turbodieselem získá převodovku šestistupňovou. Kia plánuje na konci roku 2006 vyrábět 99 000 modelů Magentis ročně, pouze 9 000 vozů skončí podle předpokladů automobilky v Evropě, většina vozů poputuje do Americky, zbytek do Asie.

Vstoupit do diskuze (2)