Kia promluvila o budoucnosti Stingeru. Osud nástupce je stále ve hvězdách
Vlajková loď korejské automobilky nikdy neměla trhat prodejní rekordy, přesto Kia přiznává, že na jistých trzích od modelu čekala víc. O nové generaci se stále nerozhodlo.
Před nedávnem prošla stylová Kia Stinger omlazovací procedurou, na kterou byl tři roky po odhalení modelu ten pravý čas. Nepřinesla žádné revoluční změny, jako spíše kosmetické a motorové retuše. Vždy, když automobilka představí facelift nějakého vozu, začne se pozornost upírat na novou generaci. Obzvlášť u modelu, jehož budoucnost je značně nejistá.
Kia Stinger není prodejním trhákem, to korejská automobilka při uvedení vozu ani neočekávala a od počátku říkala, že jde hlavně o imagovou záležitost. Od premiéry auta se na evropských trzích prodalo asi 10.000 kusů a prodeje pozvolna klesají. Také u nás je potkání Stingera na silnicích takový malý svátek. V roce 2018 bylo dle Svazu dovozců automobilů registrováno 49 kusů, loni už to bylo jen 34 ks.
I když měl Stinger plnit hlavně roli vlajkové lodi, na určitých trzích Kia čekala výraznější úspěch, jak ostatně s odstupem sama přiznává: „Nikdy jsme neočekávali masové prodeje, mělo to být výjimečné auto. Předpokládali jsme úspěch v Americe, na tomto trhu jsme měli obzvlášť vysoká očekávání. Ale prosadit se v tomto segmentu je velmi náročné,“ sdělil před časem evropský šéfdesignér Gregory Guillaume.
To všechno se samozřejmě promítá do plánování budoucnosti tohoto modelu. Jestli tedy vůbec nějaká bude… „Stinger příští generace je stále předmětem studie a o jeho budoucnosti se teprve rozhodne,“ uvedl australský šéf produktového plánování Roland Rivero s tím, že na finální rozhodnutí potřebuje automobilka trochu více času.
Pokud by nakonec druhá generace Stingeru dostala zelenou, není vyloučeno, že přijede ve značně pozměněné formě. Kromě různých karosářských variant a stylu crossoveru se spekuluje také o možnostech pohonu. Šéfdesignér Karim Habib před časem v rozhovoru pro Top Gear uvedl, že by se Stinger mohl vzdát spalovacích motorů a přijet výhradně s elektrickým pohonem.
Inu, nechme se překvapit…