Jak zachránit Kiu Stinger? Z vlajkové lodi by se mohl stát elektromobil
Od počátku bylo jasné, že Stinger nebude žádnou masovou záležitostí, sloužit měl především jako image maker. Přesto je dnes jeho osud nejistý.
Vlajkové GT korejské automobilky se brzy dočká rozsáhlé modernizace. Dobrou zprávou je, že pod kapotou i nadále zůstane 3,3litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Navíc prý Kia pracuje na tom, aby byl Stinger s touto motorizací ještě silnější. Před časem totiž musela značka reagovat na zpřísňující se emisní normy, nasadila filtr pevných částic a snížila výkon z původních 272 na 269 kW.
Kromě modernizace agregátu se zapracuje také na designu. Podle posledních informací jsou designéři Kie s přídí spokojeni, tady by mělo dojít jen na drobné korekce. Naopak by se více mohla změnit záď a rovněž pracoviště řidiče včetně multimediálního systému.
Otázkou však zůstává, jestli tato modernizace nebude pro Stinger pověstnou labutí písní. Že na tomto modelu nebudou stát prodejní statistiky, to se vědělo už od jeho vzniku. V roce 2018 se u nás prodalo 49 stingerů, v roce loňském to bylo 34 kusů. To je pro srovnání jen o pět kusů více než Kie Soul.
Když se pak nevýrazné prodeje chytnou za ruku s následky pandemie, které výrobce nutí k finančním opatřením a upřednostňování ziskových modelů, nejsou to pro Stinger dobré vyhlídky. Vlastně jedno zaručené řešení pro přežití tohoto modelu by bylo. A fandům současného Stingeru se asi příliš líbit nebude.
„Jak se technologie postupně zaměřují na elektromobily a formují tím celý automobilový svět včetně těchto typů vozů, musíme na tento koncept také zareagovat,“ uvedl v rozhovoru pro britský Top Gear šéf designu Karim Habib. Mezi řádky tak naznačil, že pokud chce Stinger na trhu zůstat, nejspíše se tak stane s bateriemi pod podlahou.