Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kia
Kia
Kia
Kia
16 Fotogalerie

Kia Provo: Dvoudveřový Juke na korejský způsob

Aleš Dragoun
Kia to se změnou designérského stylu myslí vážně. A úspěch Nissanu Juke jí evidentně nedává spát.

Kia slibovala stylový koncept městského auta už na začátku roku, kdy zveřejnila první skici. A výsledek nazvaný Provo vypadá hodně dobře, takřka závodně. Tygří nos je evidentně minulostí a stoupající linie oken také. Skla jsou však vzhledem k pontonu karoserie a muskulaturním blatníkům poměrně nízká a celek působí až naštvaně. Také pásy předních i zadních světel jsou tvarovány poměrně agresivně.

A proč Provo? Jihokorejci chtějí evidentně provokovat, což se jim určitě zdaří. Sportovní hatchback dostal stříbrošedý lak v kombinaci s jedovatě oranžovými panely střechy. Obří kola jsou chromovaná, oranžová se objevuje také na jejich středech, brzdových třmenech a předním spoileru. Dvě koncovky výfuku jsou integrovány do zadního nárazníku s difuzorem.

Zatímco zvenčí se jedná o modernu, interiéru dominuje retro. Spíše by se dal nazvat kokpitem, tvar palubní desky odkazuje na sportovní prototypy z konce šedesátých let minulého věku a staromilci si zde přijdou na své. Například chromované výdechy ventilační soustavy připomínají lopatky turbíny. Ale i ctitelé nejnovější techniky budou spokojeni, všechny přístroje jsou totiž digitální, analog nečekejte.

Tlačítka byla eliminována na nezbytné minimum. Chybí i klasická řadicí páka, na jejím místě najdeme kromě jednoho ovladače také tlačítko startování a vypínání motoru. Sedadla i prostor mezi nimi pokrývá kůže. Volant se zploštělou spodní částí je pro změnu čalouněn Alcantarou a částečně pokryt chromem. Podrobnosti o použité technice zatím automobilka nezveřejnila.

Kia Provo se představí v Ženevě. Jedná se o radikální koncept možného konkurenta pro

Nissan Juke, její délka jen těsně přesahuje čtyři metry. Jihokorejci se tak chystají do zatím nepočetného segmentu malých crossoverů. Je pravda, že už je zde Kia zastoupena Soulem, ale tomu se moc nedaří. Je hlavně pětidveřový a orientovaný kromě stylu i na praktičnost. Nabízí se celosvětově, z českého trhu však nedávno zmizel. Pokud by sériovému Provu zůstal pouhý jeden pár bočních dveří, bylo by rozhodně zajímavou alternativou. Zůstane zřejmě vyhrazeno pouze Evropanům.