Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro

Diskuze (65)
Mít 80 kW v malém hatchbacku je příjemné, jak ale jezdí základní motorizace?

Novou Kiu Rio jsme vyzkoušeli několikrát, se základním motorem 1,25 DCVVT o výkonu 63 kW jsme se ale zatím svezli jen krátce při novinářské prezentaci v Portugalsku. Přichází proto nejvyšší čas zjistit, jak se tato konfigurace, z pohledu českého trhu nejžádanější, chová na tuzemských silnicích.

Začněme krátkou rekapitulací. S novým Riem se chce Kia (nejen) na českém trhu probojovat mezi pět neprodávanějších vozů v segmentu. Za tímto účelem sází na několik silných karet: příznivou cenovou politiku, atraktivní design a velikost.

TEST Kia Rio 1,4 CVVT – Rio Grande

S délkou 4045 mm patří nové Rio k největším modelům segmentu malých vozů a to samé lze říci o jeho 288litrovém zavazadelníku. Rozvor 2570 mm dokonce jen o 8 mm zaostává za Golfem a Octavií.

Nejen že bude v českých podmínkách často plnit úlohu hlavního auta v rodině, pětidveřové Rio bylo s tímto záměrem přímo navrženo.

kia testy malevozy kia testy malevozy

Začínat v segmentu malých vozů na čtyřech válcích a výkonu přes 60 kW, to se stále příliš nenosí. Propagátorem tohoto přístupu byl ještě nedávno jen Suzuki Swift, Kia se ale rozhodla naskočit na stejnou vlnu. Úloha vstupní motorizace padla na čtyřválec objemu 1,25 litrů z konstrukční řady Kappa, který disponuje variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a dává nejvýše 62,5 kW a 121 Nm.

Při jízdě ve městě přijde vhod relativně živý projev v nízkých otáčkách, k němuž napomáhá variabilní časování ventilů i nadčtvercová koncepce agregátu. Naproti tomu stojí jen průměrná ochota motoru k vytáčení, která je daná i dlouhými převody. Pro běžnou akceleraci ale základní čtyřválec i tak stačí. Až do 5000 min-1 nabízí příjemnou gradaci výkonu, poté jeho elán pomalu uvadá.

kia testy malevozy kia testy malevozy Ve srovnání se silnější čtrnáctistovkou je hlavním rozdílem převodovka. Pětistupňové ústrojí je odladěné s ohledem na úspornou jízdu. Na nejvyšší převod proto motor při 130 km/h točí 3700 min-1, jen o málo víc než 1,4 CVVT se šestistupňovou převodovkou. Agregát si ale i tak umí s nezatíženým autem na dálnici poradit bez podřazování.

Odečtená spotřeba palivaRio 1,25 DCVVT
63 kW
Rio 1,4 CVVT
80 kW
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]5,15,7
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]6,56,9
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]29002800
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]37003500

Negativní důsledek je zřejmý: při plném obsazení ztrácí Rio 1,25 DCVVT podstatnou část svých dynamických schopností. Častější jízdy s více pasažéry nebo cestování po dálnici by proto měly být hlavní důvody motivující zákazníka ke koupi silnějšího motoru.

Běžné provozní podmínky totiž mezi dvojicí benzinových motorů v Riu zásadnější rozdíly neodhalí. Základní motorizace je, i přes výkonový deficit, dokonce díky výraznějšímu nástupu z nízkých otáček uživatelsky o chlup přívětivější.

JAKE.AUTO.CZ: Kia Rio (všechny testy a další články)

Dobrý dojem z motoru podporuje ještě lepší podvozek, další důležitá ingredience ve snaze Kii dostat se mezi špičku segmentu malých vozů. Kvalita tlumení nerovností se blíží těm nejlepším na trhu, zatímco ovladatelnost si také v ničem nezadá s těmi nejmrštnějšími malými hatchbacky.

Solidním jízdním vlastnostem sekunduje přesné, i když poněkud odtažité řízení. Při jízdě s Riem vadí hlavně špatně odhadnutelná pozice předních rohů karoserie – zejména při parkování.

kia testy malevozy kia testy malevozy Co nabízí Rio dál? Pohledný interiér v evropském designu, který překypuje prostorem na předních i zadních sedadlech. I přes relativně nízkou cenu si Kia dala záležet na výběru použitých materiálů a kvalitě jejich zpracování.

Výtky lze směřovat k výhledu ze zadních sedadel. Masivní B a C sloupky a vysoká spodní hrana oken nepotěší milovníky prosvětlených interiérů. Stejné důvody také ztěžují řidiči výhled šikmo vzad při parkování.

Kromě několika drobných nedostatků představuje Rio ukázku dobře zvládnuté ergonomie. V interiéru dokonce najdeme několik prvků výbavy (např. USB konektor pro rádio) a praktických detailů (schránka v palubní desce vedle panelu rádia), které konkurence do svých vozů ve většině případů nedává.

kia testy malevozy kia testy malevozy

Dobře vybavené a kvalitně navržené auto s cenovkou necelých 240 tisíc korun je silným protihráčem zavedené konkurence. Kia za tyto peníze nabízí velký kus auta s velmi slušným základním motorem a atraktivním a moderním designem.

První cena vozu229.980,- Kč (Rio 1,25 Active)
První cena vozu s testovanou motorizací239.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)
Základní cena testovaného vozu239.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)
Cena testovaného vozu vč. příplatků265.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)

Plusy

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Kultura překonávání nerovností, tlumení podvozku
  • Všemi směry prostorný interiér
  • Kompletní bezpečnostní výbava
  • Velkorysý rozsah záruky

Minusy

  • Vysoko nad zemí umístěný práh zavazadelníku
  • Nepřehledná karoserie, horší výhled vzad
  • Nelogická grafika předvoleb autorádia
  • Dlouhé převody
  • Slabší přilnavost pneumatik Hankook Kinergy

Diskuze (65)
Kia Rio 1,25 DCVVT
Cena základní sestavy 239 980 Kč
Výbava základní sestavy ABS, EBD, BAS, TCS, stabilizační systém, čelní airbagy řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace), boční airbagy, hlavové airbagy, dojezdová rezerva, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + alarm, rádio s CD a MP3, USB 2.0 + AUX audio port, ovládání audio na volantu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně stavitelný volant, stavitelná středová loketní opěrka mezi předními sedadly s úložným prostorem, sklopné opěradlo zadního sedadla, dělené v poměru 60:40, palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, komfortní funkce směrovek. Kč
Cena testované sestavy 265 980 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+11.000,- Kč), Paket Plus - přední mlhové světlomety, tónovaná skla, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, čtecí lampičky (+15.000,- Kč). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1248
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 121 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.3 / 5
Emise CO2: 114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 288 / 923
Objem nádrže (l): 43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1104 / 456
Rozměr pneu: 185/65 R15
Kia Rio 1,25 DCVVT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4045
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1521
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
26. 2. 2012 19:51
Skvělá Kia Rio!
Je to hezké auto a také velmi dobře hodnocené; dokonce i ve srovnávacích testech: např. jeden z dobrých testů Autotip 25/11: Kia Rio vyhrála - jako vítěz nad Nissanem Micra a Toyotou Yaris. Podobně lépe Rio než Yaris např. zase dopadla tady [odkaz] "Ze zkoušených vozů bychom sáhli spíše po Riu, které je větší a nabízí dostatečně rozsáhlou výbavu, ale přesto je o citelných 90 000 Kč levnější." Jsou tam docela podrobná srovnání... I designově: agresivnější maska a skvělé ocenění designu Automotive Brand Contest 2011... :yes:
26. 2. 2012 19:43
Re: Prijemne auticko
:yes:
26. 2. 2012 19:39
Re: yaris
Ale to snad ani ne... Určitě Kia Rio! Ke srovnání doporučuji jeden z dobrých porovnávacích testů Autotipu 25/11: Kia Rio vyhrála - jako vítěz nad Nissanem Micra a Toyotou Yaris právě! Je tam docela podrobné srovnání... Podobně s Yaris test tady [odkaz] "Ze zkoušených vozů bychom sáhli spíše po Riu, které je větší a nabízí dostatečně rozsáhlou výbavu, ale přesto je o citelných 90 000 Kč levnější.";-) :yes:
29. 12. 2011 19:23
Re: U koho to šijou...
Mizerní řidiči potřebujou parkovací čidla.
Avatar - Guttalax
11. 10. 2011 09:51
Re: 4%
Tržní podíl letošního roku KIA je 4.82%.Takže dylino jsi ty a ještě k tomu Tupper :-!