Kia Rio a Picanto: První třídveřové dojmy
Jednou z premiér na stánku Kia je letos ve Frankfurtu Rio s třídveřovou karoserií. V kompletní přehlídce portfolia korejské značky mu sekunduje nejen Pro_cee’d, ale také třídveřové Picanto, které můžeme stále považovat za novinku.
Začněme od menšího a o několik měsíců staršího. Vystavované Picanto v nejvyšší výbavě, s rychlými pruhy a oranžovou kůží není zrovna ukázkou auta, jaké budeme potkávat na českých silnicích. K demonstraci základních rysů nejlevnějšího modelu Kia ale plně postačí.
Od třídveřového auta z kategorie minivozů nelze čekat zázraky. Přístup na zadní sedadla je z obtížnějších, ač se ho dlouhé dveře snaží co nejvíc usnadnit. O to víc potěší prostornost zadní lavice. Picanto s odebráním zadních dveří nic neztratilo na objemu interiéru, může směle konkurovat mnoha autům o segment větším.
To nakonec dokazuje i nové třídveřové Rio stojící opodál. Na menšího souputníka získává hlavně v přístupu k zadním sedadlům a vnitřní šířce. Nelze mu ani upřít těžko hmatatelný pocit hodnotnějšího a dospělejšího auta.
Sportovně střižená karoserie patří už k výchozímu pětidveřovému modelu, třídveřák v červeném laku a s velkými koly vypadá opravdu atraktivně. O to víc zamrzí, že nabídka motorů je společná s pětidveřovým modelem. Silnější motor než vrcholový 1,4 CVVT (80 kW) není alespoň pro zatím na pořadu dne.