Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sorento získala ocenění za design

Tomáš Dusil
Diskuze (21)
Třetí generace korejského SUV Kia Sorento obdržela prestižní ocenění iF Design Award za svůj vnější vzhled. Sorento je již sedmým modelem značky, který se tímto může pochlubit.

Ocenění iF Design Award za produktový design je udělováno každoročně již od roku 1953 a zahrnuje celkem pět disciplín. pro letošní ročník se programu zúčastnily společnosti z 53 zemí, přičemž celkem předložily 4783 návrhů. Nové Sorento vyhrálo v kategorii Automobily/vozidla/motocykly.

A co na to říká šéfdesignér Peter Schreyer, muž odpovědný za vzhled nových modelů značky Kia Motors? „Jsem velmi hrdý na toto ocení, které nové Sorento dostalo. Jasně ukazuje na generační posun, kterého jsme u nového vydání dosáhli.“ A dodává: „Kia Sorento spojuje obvyklé vlastnosti vozů SUV s prémiovým vzhledem a pocity, což je patrné zejména v kabině vozu.“

Opravdu třetí?

Kia označuje nové Sorento jako třetí generaci. Po vzhledové stránce tomu tak rozhodně je, po technické je to ale trochu diskutabilní.

Původní takto pojmenovaný vůz byl v zásadě spíše off-road. Nabízel rámovou konstrukci karoserie, podélně uložený hnací řetězec a také dvě verze pohonu všech kol. Jednodušší s přiřaditelnou přední nápravou nebo stálý takzvaný TOD (Torq on Demand) od Borg Warneru.

Druhá generace z roku 2009 přinesla obrat o 180 stupňů. Od té doby jsou motory v přídi napříč a vůz je již opravdovým SUV.

V roce 2012 automobil prodělal modernizaci, a právě tady je onen pověstný háček. Vůz vypadal podobně jako dříve, nicméně dostal zcela novou podlahovou plošinu. S ní bylo inovováno také zavěšení kol včetně elektromechanického posilovače řízení, který nahradil dosavadní hydraulický. Na druhou stranu pohon všech kol se měnil jenom málo, když se stále spoléhal na elektromagnetickou lamelovou spojku.

No a na sklonku loňského roku přijelo po stránce techniky již čtvrté Sorento. Platforma se v základu nezměnila, nicméně prodělala dílčí úpravy. Skelet je nyní v krutu tužší o 14 procent a to díky zvětšení podílu vysokopevnostní oceli z 24 na 53 procent.

Novinkou je elektromechanický posilovač s elektromotorem uloženým přímo na řízení, nikoliv na sloupku volantu jako tomu bylo dosud. A konečně pohon všech kol je nově řešený elektrohydraulickou spojkou namísto elektromagnetickou. Tedy jakousi obdobou známé spojky Haldex. V tomto případě jde ale o systém známý jako DynamaxTM firmy Magna Powertrain, poprvé použitý na současné Kie Sportage.

Naproti tomu turbodiesel 2.2 CRDi z řady R je známý již dlouho a pohání celou plejádu modelů skupiny Hyundai/Kia. Dodnes ale nabízí skvělé parametry a také vlastnosti při jízdě. To dokazuje i nové Sorento, u něhož je výkon tohoto čtyřválce 147 kW, tedy rovných 200 koní.

Tomáš Dusil
Diskuze (21)
5. 2. 2015 15:07
Re: Vazena redakcia!
A čím je reklama Hyundai neslušná?Je snad vulgární?
Osobně mi více vadí pomlouvání.Oni vše dělají ofiko.Stejně tak jako když řekne sportovec,ano myslím,že mám na to být lepší než konkurence.Řečené na rovinu,takřka z očí do očí.
Prostáčci vybírájí dle reklam,ať už pro,či proti.Bez ohledu na značku.
Ty sám se do nich řadíš.
Uvažující člověk dle produktu.
5. 2. 2015 07:40
Re: Cože?
Proč z pusy latrínu? Snad to, co jsem napsal, nebylo tak sprosté :-)
4. 2. 2015 23:07
Re: Vazena redakcia!
Vy Hyundai prosťáčci máte hodně zjednodušený pohled na svět. Na prosťáčky jsou zaměřeny především české reklamy na Hyundai. Pokud nějaká solidní firma zveřejní slušnou neurážející reklamu na nový výrobek, tak nemá nejmenší důvod ji zaměřovat jen na ty prosťáčky :-)
4. 2. 2015 21:14
Re: Vazena redakcia!
Reklamy jsou obecně zaměřené na prostáčky.Takže je vidět že jsi se chytil.
Některým lidem vadí reklamy,některým karikatury...,no jo každý bere naprosto vážně různé věci. >:D
4. 2. 2015 20:56
Re: Vazena redakcia!
Oceňuji, že ses bez vytáček zařadil do jejich cílové skupiny.