Kia Stinger přichází v modernizovaném balení. Do Evropy jen s šestiválcem!
Modernizovaná Kia Stinger bude na evropských trzích dostupná výhradně s vidlicovým šestiválcem 3.3 T-GDI. Mohou za to sami klienti.
Kia Stinger se prodává již od roku 2017, a tak přestože i po letech vypadá svěže, musí se přizpůsobit době, a tak letos přichází v modernizované podobě. Facelift Stingeru se poprvé představil už v létě, nyní se však představuje verze pro Evropu, kde vůz slouží jako vlajková loď značky. A s tím přichází také jedna dobrá zpráva.
Korejská automobilka totiž oznámila, že modernizovaný Stinger bude na evropských trzích dostupná výhradně s vrcholným vidlicovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním. Jestliže tak ostatní výrobci kvůli flotilovým emisím škrtají z nabídky nejsilnější agregáty, Kia jde proti trendu a naopak z evropského portfolia Stingeru zcela vyjmula čtyřválcové motory, jak benzinový 2.0 T-GDI (180 kW), tak naftové 2.2 CRDi (147 kW). O tomto kroku přitom rozhodli sami zákazníci, Kia tvrdí, že většina zájemců o Stinger se při jeho uvedení rozhodla právě pro šestiválec.
Motor 3.3 T-GDI V6 přitom přichází v inovované podobě. V průběhu let si kvůli „emisním úpravám“, způsobeným například instalací filtru pevných částic výkonově mírně pohoršil z původních 272 kW na 269 kW. Nyní se však vrací na původní hodnotu. Nadále pak u nás bude šestiválec výhradně dostupný v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Druhou důležitou změnou pak najdeme uvnitř. Architektura kabiny sice zůstala zachována, nově zde ale našel místo nový dotykový displej s úhlopříčkou 10,25“, dodávaný už ve standardu. Systém standardně podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto včetně hlasového ovládání řady palubních funkcí – např. topení, klimatizace, audiosystému nebo navigace. Nechybí ani funkce multi-připojení Bluetooth dovolující připojit dvě mobilní zařízení současně – jedno pro hands-free telefonování a multimédia a druhé pro přehrávání médií.
Novinkou je rovněž digitální přístrojový štít s úhlopříčkou sedmi palců. Kia slibuje jemnou grafiku i různé grafické režimy podle zvoleného jízdního režimu.
Nadto Kia rozšířila nabídku asistenčních systémů a ty stávající inovovala. Novinkou je třeba varování pro bezpečné vystupování z vozu rozpoznávající vozidla přijíždějící zezadu a varující cestující zvukem i opticky v případě, že se pokusí otevřít dveře i přes blížící se vozidlo. Upozorňování na zadní cestující zase varuje řidiče v případě, že z roztržitosti zanechá ve vozidle dítě nebo domácího mazlíčka. Nově nechybí ani asistent pro jízdu po dálnici udržující přednastavenou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a udržující vůz uprostřed daného jízdního pruhu.
Naopak vnější design se změnil jen decentně. Vpředu najdeme nové reflektorové LED světlomety plné lomů a hran pro modernější světelný podpis, zatímco opticky propojená koncová světla mají novou grafiku.
Modernizovaná Kia Stinger se na evropských trzích začne prodávat na přelomu roku. Facelift mimochodem přichází v době, kdy se řeší, co se Stingerem dál. Prodeje nejsou navzdory charakteru vlajkové lodi kdovíjaké (v Evropě se od roku 2017 prodalo jen asi 10.000 kusů vozu), a tak se spekuluje o tom, zda Stinger neskončí po jediné generaci. Možností je ale též jeho nahrazení elektromobilem.