Kia v Paříži 2004

Sportage
Sport Concept Car
Sport Concept Car
Sportage
19 Fotogalerie
Vše pro nový Sportage. Tak by se dalo shrnout působení automobilky Kia v zemi vína a sýrů. Korejský výrobce věnoval prezentaci nové generace velmi úspěšného SUV veškerou pozornost. Oprávněně.

Vždyť Sportage se nejen v Evropě skvěle zapsal a stal se jedním z nejúspěšnějších modelů značky. Kořeněným pokrmem se v Paříži stala studie nadupaného sportovního chatchbacku.

Kia Sportage

Novým SUV Sportage chce Kia navázat na hvězdnou kariéru SUV stejného jména, které vstoupilo na trh v roce 1993 a stalo se velmi úspěšným vozem. Nová Sportage je blízkým příbuzným Hyundaie Tucson, který brzy zaútočí na pozice Toyoty RAV4 a Hondy CR-V. Sportage je menší než Sorento, vnější rozměry 4350 x 1800 x 1695 mm a rozvor 2630 mm jsou podle automobilky výborným argumentem proti zavedené konkurenci.

Větší vnitřní prostor (1785 x 1490 x 1225 mm) a celkový větší objem interiéru budou lépe využitelné díky sklopnému sedadlu spolujezdce a zadní dělené řadě sedadel, která po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Nabídku pohonných jednotek tvoří tři známé motory, již dříve použité ve vozech značek Hyundai a Kia. Řadový čtyřválec 1975 cm3 tvoří základ nabídky. Maximální výkon 105 kW je k dispozici při 6000 ot./min, nejvyšší točivý moment 181 Nm je dosažen při 4500 ot/min.

Větší vidlicový šestiválec 2.7 l (128 kW při 6000 ot./min) dává nejvyšší točivý moment 241 Nm ve 4000 ot./min, diesel 2.0 CRDi, určený výhradně pro evropské trhy, má výkon 83 kW při 4000 ot./min a maximum točivého momentu 250 Nm je k dispozici od 1800 do 2500 ot/min. V Evropě plánuje Kia prodat 20000 kusů nového SUV z celkové roční produkce 100 000 ks. Nová Kia Sportage se začne na evropské půdě prodávat na konci října, poté se Sportage vydá na důležitý trh v USA.

Kia Sport Concept Car

Nakloněnost mladým evropským zákazníkům projevila Kia studií sportovního hatchbacku se silným zážehovým motorem a moderním vyzývavým oblečkem. Karoserie konceptu oplývá oblouky, příď jakoby vzešla z pera evropského designéra, záď je naopak trochu šikmooká. Sportovní naturel prozrazuje masivní spoiler a dvojitá koncovka výfuku, také průduchy v předním nárazníku, 18palcová kola a originálně tvarovaná zrcátka s blikači.

Trochu v rozporu s radikálním vzhledem je poháněná přední náprava skrze automatickou pětistupňovou převodovku. V interiéru invence pokračuje, rozmáchlé křivky se snoubí s béžovou a tmavě šedou kůží a kovovými dekory. Pocit luxusu umocňuje DVD přehrávač, navigace a komfortní klimatizace. Zvenku vypadá budoucí subkompakt velmi dobře, můžeme jen doufat, že sériovému provedení zbude maximum z uvedených detailů.

Rozměry 4150 x 1800 x 1470 mm a rozvor 2500 mm slibují slušný vnitřní prostor. Také motor vypadá na papíře velmi zajímavě. Dvoulitrový turbem překovaný motor s výkonem 147 kW/200 k mladé Evropany určitě nenechá chladnými.