Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Klasický Indy roadster z Caterhamu Seven

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Lehký britský sportovec se může stát základem pro stroj inspirovaný severoamerickými závodními vozy čtyřicátých až šedesátých let.

Známý švédský designér Bo Zolland, stojící mimo jiné za liniemi novodobého Jaguaru E-Type, opět předvádí své nadšení pro spojení současnosti s minulostí.

Tentokrát navrhl zajímavou přestavbu, jejímž základem se může stát prakticky kterákoliv z verzí Caterhamu Seven a vyloučeno není ani využití jiných replik původního Lotusu Seven od britského Westfieldu přes německý Rush až po český Kaipan.

Právoplatní nástupci Lotusu Seven i jeho repliky se vzhledově jen minimálně liší od původního Sevenu, uvedeného Colinem Chapmanem v roce 1957. Stále se jedná o nízký roadster doutníkového tvaru, u nějž si ti nejodvážnější troufnou na lehké změny tvaru přídě, různé druhy reflektorů a vrcholem odvahy jsou různé hardtopy, které mají zlepšit ochranu posádky před nepřízní počasí.

Bo Zolland se vydal zcela jinou cestou a místo snahy navrhnout pro stroj, jehož kořeny sahají do padesátých let dvacátého století, nový kabát odpovídající 21. století si pro Seven připravil úpravu, která plně odpovídá době jeho vzniku.

Prozatím existují pouze 3D náhledy na nejrůznější provedení, ale i ty počítají se zachováním trubkového prostorového rámu Sevenu v nezměněné podobě a nic by se neměnilo ani na zavěšení kol, motoru a převodovce.

Všechny úpravy se týkají prakticky jen povrchových panelů karoserie. Nové díly od Bo Rollanda totiž proměňují Seven v atraktivní stroj inspirovaný severoamerickými monoposty, s nimiž se ve čtyřicátých, padesátých a ještě i v šedesátých letech závodilo v Indianapolis a za oceánem se pro ně vžilo označení Indy roadster.

Na rozdíl od původních Indy Roadsterů určených výhradně pro závodní tratě má Bo Zollandova úprava Sevenu zachovat jeho schopnost jízdy po běžných silnicích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
23. 4. 2014 19:32
Nostalgie
Tahle věc bude mít naprosto hororovou aerodynamiku ve vyšších rychlostech. Odkrytá, široká kola s plochým profilem.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2014 13:47
Re: To je nádhera!!!
No značka, a co blatníky? Nebo je možné jezdit legálně bez nich? Ptám se, nevím.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2014 13:43
Re: To je nádhera!!!
:yes:
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2014 13:29
Re: genialnost niektorych masiniek
felicia nie je moja ani lancer nie je moj ak to mam brat ciste papierovo oficialne ..... samozrejme prax a teoria su dva odlisne pojmy

takze navzdory teorie prakticky jazdim minimalne dvoma autami a sem tam aj dalsim tretim raz za cas podla firemnych moznosti, sranda ale je to tak...

inak felda je bohovske auto.... taketo nesmrtelne a genialne prakticke a jednoduche auto uz skoda nikdy mat nebude :yes: fabia je len slaby odvar toho co v praktickych podmienkach vychodneho slovenska zvladne felda...
Avatar - poterienko
23. 4. 2014 12:22
Re: genialnost niektorych masiniek
Asi jako tvoje Felicie že?