Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Klasický Range Rover se tváří jako zachovalý originál, skrývá ale nejedno překvapení

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Také byste na první pohled řekli, že koukáte na zachovalý Range Rover první generace? Zachovalý skutečně je, původní však úplně ne.

Range Rover je samo o sobě působivé auto, jehož první generace vznikala v letech 1970 až 1996. Drtivá většina kusů se vyráběla doma ve Velké Británii, krátce ale poptávku trhu pomáhal vykrýt závod v australském Enfieldu. Avšak pouze čtyři roky, než v roce 1983 tamní vláda zpřísnila podmínky a pro britskou automobilku se produkce zde stala finančně nevýhodnou.

Jeden z mnoha vyrobených kusů si vzala do parády společnost East Coast Defender (ECD), která už se v historii pochlubila několika úpravami vozů značky Land Rover. Ty nejenže všemožně vylepšovala, ale dodávala jim i výkonnější techniku pod kapotou. Jejím posledním dílem je právě první generace Range Roveru s názvem Project Gunn.

Tou největší inovací je jistě osmiválec pod kapotou. Tedy nenechte se zmást, Range Rover první generace mohl mít osmiválec už z výroby. Avšak i ten nejvýkonnější, tedy agregát s objemem 4,2 litru, disponoval silou „jen“ 200 koní. To nová pohonná jednotka se chlubí objemem 6,2 litru, hlavně ale nabízí více než dvojnásobný výkon – 403 koňských sil. Motor je původem od GM a můžete jej znát z modelů Cadillac Escalade či GMC Yukon. V upraveném Range Roveru se pojí se šestistupňovou samočinnou převodovkou.

Video se připravuje ...

Tím ale úpravy zdaleka nekončí. Range Rover dostává výfukový systém Borla Performance a adaptivní vzduchové odpružení. Novinkou jsou rovněž osmnáctipalcová kola Kahn Defend 1983, která obouvají pneumatiky Continental Cross o rozměru 255/55 R18. A autu náramně sluší! Pomyslnou třešničkou balíčku inovací jsou automatické LED světlomety, všechny ostatní prvky exteriéru zůstávají věrny původnímu vozu.

Zatímco zvenčí zůstává Range Rover decentním automobilem, uvnitř je to větší odvaz. Sedačky jsou kožené a zhotovené v červené barvě Torino Salsa, chybět nemůže kontrastní černé prošívání. Základ přístrojové desky zůstal shodný s originálem, jen budíky v kapličce jsou jiné. Úpravce naštěstí neměl potřebu instalovat do vkusné kabiny moderní multimediální systém, takže dobový duch zůstává zachován.

Vyjma několika snímků ukazuje společnost ECD svůj Project Gunn také na videu, které do článku přikládáme. Jedinou nezodpovězenou otázkou tak zůstává cena, kterou si úpravce za tuto jednorázovku zatím nechává pro sebe.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme