Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Připravovaný crossover Range Rover má vyměnit terénní schopnosti za luxus

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Není tajemstvím, že značka Range Rover pracuje na několika novinkách. Její nejnovější model, který by měl být představen v roce 2021, však má být dosud nejméně schopným vozem v terénu.

Jak jsme psali již začátkem srpna, společnost Jaguar Land Rover plánuje v tomto roce představit hned pět novinek. Tou první byla nová generace Defenderu, jehož premiéra se uskutečnila na autosalonu ve Frankfurtu. V příštím roce bychom se měli dočkat nové vlajkové lodi Jaguaru, plně elektrifikovaného XJ, a v roce 2021 mají dorazit hned dvě SUV.

Tím prvním bude nový Jaguar J-Pace, který má nabídnout ještě víc prostoru a luxusu než Jaguar F-Pace. Druhou novinkou se pak má stát nový crossover z dílny Range Roveru, který by měl velikostně zapadnout mezi modely Velar a Evoque. Jenže oproti nim už si novinka nemá dělat větší ambice pro jízdu v terénu.

S touto informací přišli britští kolegové z webu AutoExpress, podle kterých by měl být připravovaný model zásadním milníkem v historii značky. Vůbec poprvé by totiž automobilka měla upřednostnit design, jízdní vlastnosti a luxus před schopnostmi v terénu. Podle všeho se tak můžeme těšit na dosud nejnižší model s elegantní siluetou.

Těmto spekulacím ostatně nahrál i Gerry McGovern, designový ředitel Land Roveru, který měl k myšlence primárně silničního crossoveru uvést následující: „Pro mě je to, co jsme skutečně ukázali, schopnost značky přizpůsobit se a být odlišná. Vždy jsme byli spíše průkopníky. Dovolte mi to říct takto – pokud mohou lidé jako Bentley a Rolls-Royce dělat SUV, proč by Land Rover nebo Range Rover nemohl udělat luxusní auto?

A i když sama automobilka o konkrétních vlastnostech modelu mlčí, podle AutoExpress by se základem novinky měla stát platforma MLA a v nabídce motorizací by neměla chybět kompletní nabídka elektrifikace – od mildhybridů, přes plug-in hybridy až po čistě elektrické modely.

Platforma MLA by měla nabídnout možnost zástavby dvojice elektromotorů, což by vozu zajistilo čistě elektrický pohon všech kol. Vzhledem k celkově menším rozměrům crossoveru však nejspíš nedostane baterii s kapacitou 100 kWh, jakou by měla nabídnout čistě elektrická varianta nové generace Range Roveru. Ten má být pátou z očekávaných novinek a jeho představení se očekává z kraje roku 2022.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - _beta
11. 11. 2019 16:21
A bude to aspoň tak dobré ...
... ako ASX?