Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Agera R: Lekce švédštiny na supersportovním videu

David Bureš
Diskuze (0)
Švédský konkurent Bugatti Veyron na prvním videu.

Koenigsegg Agera R netestovali jako první novináři z významných automobilových časopisů typu Top Gear, Autocar či Evo, nýbrž redaktoři švédského motoristického magazínu Teknikensvarld.

Za volant bílého švédského hypersportu se posadil redaktor Erik Gustafsson. Pokud švédsky neumíte, jeho komentář k videu si moc neužijete, redaktorovo nadšení z vozu je ale patrné jen z tónu jeho hlasu. Co si ale vychutnáte, je zvuk vidlicového osmiválce o objemu 5.035 cm3 přeplňovaného dvojicí turbodmychadel.

Redaktor si pochvaluje jízdu, která je při zařazení sedmého stupně překvapivě komfortní, přičemž i hluk je v tom případě snesitelný.

Samotného místo testu – švédské Are – však podle novinářova názoru není nejšťastnější pro tento typ automobilu. Přestože jsou silnice relativně suché, Gustafsson tvrdí, že pedál plynu nikdy nemohl sešlápnout naplno. Zimním autem (Koenigsegg k němu nabízí příplatkový box na lyže) tedy Agera R určitě není.

Při použití biopaliva E85 disponuje Agera R výkonem 820 kW (1.115 koní) při 6.900 min-1 a točivým momentem 1.200 Nm při 4.100 min-1. V rozmezí od 2.700 do 6.170 min-1 je k dispozici více než 1.000 Nm.

Švédský hypersport sprintuje z 0 na 100 km/h za 2,9 s, na dvojnásobek za 7,5 s a disciplínu 0-200-0 km/h zvládne za 12,7 s. Maximální rychlost odhaduje švédská automobilka někde nad hodnotou 420 km/h.

K automobilu je za příplatek 20.000 euro (500.000,- Kč) nabízen střešní nosič, vyvinutý s firmou Thule, který je schopen zvládnout rychlost 300 km/h. Koenigsegg k němu v rámci zimního paketu nabízí i lyže švédské značky Extreme a zimní pneumatiky Michelin. Lyže jsou ručně vyráběné podle požadavků zákazníka v lyžařském středisku Are.

David Bureš
Diskuze (0)