Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Agera R: 0-200 km/h za 7,5 s, vmax > 420 km/h

David Bureš David Bureš 22. 3. 2011 • 17:09
30
6
Zobrazit náhledy (30)
Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera
Veyron má nového švédského konkurenta. Maximální rychlost Koenigseggu Agera R má přesáhnout hodnotu 420 km/h.

Koenigsegg představil evoluci své loňské novinky na ženevském autosalonu, až nyní však zveřejnil podrobné technické údaje tohoto supersportu.

Ageru R pohání hliníkový vidlicový osmiválec o objemu 5.035 cm3 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který je uložen před zadní poháněnou nápravou. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Při použití biopaliva E85 disponuje tato jednotka výkonem 820 kW (1.115 koní) při 6.900 min-1 a točivým momentem 1.200 Nm při 4.100 min-1. V rozmezí od 2.700 do 6.170 min-1 je k dispozici více než 1.000 Nm. Pokud bude v nádrži benzin s oktanovým číslem 95, tak osmiválec nabídne výkon 691 kW (940 k) a točivý moment 1.100 Nm.

Vidlicový osmiválec se suchou klikovou skříní váží 197 kg. Vrtání je 91,7 mm, zdvih 95,25 mm, kompresní poměr je 9,0 : 1. Plnicí tlak turbodmychadel má hodnotu 1,4 bar.

Agera R sprintuje z 0 na 100 km/h za 2,9 s, na dvojnásobek za 7,5 s a disciplínu 0-200-0 km/h zvládne za 12,7 s. Maximální rychlost odhaduje švédská automobilka někde nad hodnotou 420 km/h. Uváděná kombinovaná spotřeba paliva je 14,7 litru na 100 km.

Koenigsegg Agera R - srovnání s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport
ModelKoenigsegg Agera RBugatti Veyron 16.4 Super Sport
Převodovka7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]50357993
Válce/ventily8/416/4
Největší výkon [kW/min-1]820/6900882/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]1200/41001500/3000-5000
Max. rychlost [km/h]420+415*
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,92,5
Zrychlení 0-200 km/h [s]7,56,7
Komb. spotřeba [l/100 km]14,723,1

*elektronicky omezena

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport se díky těmto údajům o titul krále supersportů bát nemusí. Bugatti vyniká ve všech parametrech – z 0-100 km/h se katapultuje za 2,5 s, z 0-200 km/h odstartuje za 6,7 s. Maximální rychlost Veyronu 16.4 Super Sport je sice u zákaznických aut elektronicky omezena na 415 km/h (při vyšších rychlostech hrozí selhání pneumatik), na dráze Ehra-Lessien však tento automobil dosáhl rychlosti 431,072 km/h.

Koenigsegg Agera R - srovnání rozměrů s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport
ModelAgera RVeyron 16.4 Super Sport
Délka [mm]42934462
Šířka [mm]19961998
Výška [mm]11201190
Rozvor [mm]26622710
Pohotovostní hmotnost [kg]14351838
Palivová nádrž [l]80100

Základem Agery R je karbonový monokok, při jehož stavbě se uplatnil také hliník a laminát. Hmotnost tohoto monokoku včetně integrovaných palivových nádrží je 70 kg. Udávaná torzní tuhost monokoku je podle vedení firmy 65.000 Nm/rad (Koenigsegg CCR měl 28.100 Nm/rad). Díky takové tuhosti bylo možné použít odnímatelnou střechou.

Aerodynamika při součiniteli odporu pouze 0,33 (při použití zadního přítlačného spoileru 0,37) vytváří v rychlosti 250 km/h přítlak odpovídající hmotnosti 300 kg. Lepší aerodynamice pomáhá plochý podvozek a Venturiho tunely na jeho zádi.

K zajímavým detailům Koenigseggu Agera R patří kola Vortex Generating Rim (VGR). Paprsky těchto kol jsou navrženy podobně jako u turbíny a mají zvyšovat aerodynamický přítlak. Pneumatiky Michelin Supersport mají bezpečně zvládnout rychlosti okolo 420 km/h, jejich rozměr je vpředu 265/35 R19, vzadu 345/30 R20.

Dvoumístná karoserie s rozměry 4293 mm x 1996 mm x 1120 mm je z uhlíkových vláken a kevlaru. Koenigsegg uvádí i objem zavazadlového prostoru, který má 120 l. Pohotovostní hmotnost Agery R se všemi provozními kapalinami a 40 litry paliva v 80litrové nádrži je 1435 kg. Bezpečné a rychlé zpomalení zajišťují keramické kotouče o rozměrech 397×40 mm s šestipístkovými třmeny, vzadu pak 380×34 mm s čtyřpístkovými třmeny. Řízení má mezi dorazy 2,7 otáčky volantu.

Ve výbavě nechybí dvojice airbagů, elektrické stahování oken, nastavitelné pedály a sloupek řízení, hydraulický systém zvedání přední nápravy, čtyřbodové bezpečnostní pásy, navigace, MP3 přehrávač a USB vstup, klimatizace, ukazatel přetížení a hlídání tlaku v pneumatikách.

Za příplatek je vedle široké nabídky individualizace vzhledu karoserie (například viditelná karbonová vlákna) a různého čalounění interiéru i výfukový systém Inconel, zadní parkovací kamera, vyhřívaná sedadla či střešní nosič, vyvinutý s firmou Thule. Ten se nepřipevňuje k odnímatelné střeše, ale při jízdě na hory ji jednoduše nahrazuje. Koenigsegg k němu nabízí i lyže švédské značky Extreme a zimní pneumatiky Michelin. Lyže jsou ručně vyráběné podle požadavků zákazníka v lyžařském středisku Are.

Koenigsegg na Ageru R nabízí tříletou záruku, samotná cenovka je zatím stále neznámá. Očekává se, že se bude pohybovat kolem částky 1.000.000 euro.

Témata
Avatar - 4hill
23. 3. 2011 13:49
Re: Veyrám
Copak se ti nezdá?
22. 3. 2011 20:11
Re: Veyrám
Ovšem,pokud chce někdo vyzkoušet na max. Vweyron tak má smůlu,protože nejdřív musí navštívit servis a nejlépe i potom a to vše za nemalé peníze ;-) To asi u Koenigu nehrozí. I tak těžko překonájí rekord R.C. z roku 1937 z německý dálnice :-)
22. 3. 2011 19:37
Re: Veyrám
Přečti si ten článek znova ty chytrolíne.
22. 3. 2011 10:06
středový tunel
Teda co to je za design? Inspirace designem u Huinday ix20? Představoval bych si to krapítek decentnější, tohle je tuzing v kombinaci s vánočním stromečkem :-(

Njn, ale někomu se to možná líbí, tak co... já na to stejně nemám :-)
Avatar - ManInBlack
22. 3. 2011 09:37
Re: Veyrám
:yes: >:D

Nutno uznat, že Veyron je úžasné technické dílo. Byli první, kdo se musel s takovou rychlostí vypořádat u sériového auta a to nese s sebou hodně problémů, protože to muselo být i auto použitelné (relativně) pro každý den.

Ale Koenigsegg je zdatný soupeř a dle mýho i neporovnatelně krásnější a charismatičtější :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku