Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Agera RS boural při testování. Posádka skončila v nemocnici

Koenigsegg Agera RS boural při testování
Koenigsegg Agera RS boural při testování
Koenigsegg Agera RS boural při testování
Koenigsegg Agera RS boural při testování
12 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (0)
Testování supersportovních automobilů je nesmírně nebezpečná činnost. Případné karamboly se totiž často dějí v hrozivých rychlostech.

Dovedete si představit, jak probíhá testování Koenigseggu Agera RS? Osobně jsem nikdy žádný vůz tohoto výrobce nezkoušel, z loňska si však pamatuji na Audi R8, která dokázala být absurdně rychlá snad i na sebekratším úseku silnice. Zorné pole se zužuje, pod vlivem přetížení skoro cítíte, jak se vám v těle přemisťují orgány z jedné strany na druhou, pak dupnete na brzdu a obličej vám div neodletí někam na čelní okno. A to je R8 ve srovnání s Agerou RS výkonově o hodně níže.

Supersport ze Švédska pohání pětilitrový osmiválec biturbo s výkonem 866 kW (1177 koní) a točivým momentem 1280 N.m. Jenom pro zajímavost: poměr výkonu k objemu motoru činí krásných 235 koní na litr. Při rychlosti 250 km/h je k dispozici přítlak 450 kilogramů, pokud ale o přítlak a přilnavost přijdete, může to dopadnout zle. Podobná situace se odehrála během testování Agery RS na trati v zařízení National Electric Vehicle Sweden (NEVS), kde Koenigsegg testuje vozy pro americký trh.

Jedna fotka z nehody se dostala na veřejnost, výrobce však incident netají a vydal k němu i krátké prohlášení. Stojí v něm, že řidič ztratil na vlhké silnici kontrolu nad vozidlem a společně se spolujezdcem skončili v nemocnici. Podle všeho prošli pouze běžnou prohlídkou, protože se v péči lékařů nezdrželi dlouho.

Vůz na snímku vypadá dosti poničený, podle Koenigseggu se však nezdá, že by došlo k poškození jeho vnitřní struktury. Rovněž nebyla zjištěna žádná technická závada, šlo tedy pouze o řidičskou chybu, která si zřejmě vyžádá „pouze" nové vnější díly karoserie.

Začít diskuzi