Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Agera RS boural při testování. Posádka skončila v nemocnici

Jan Mička
Diskuze (0)
Testování supersportovních automobilů je nesmírně nebezpečná činnost. Případné karamboly se totiž často dějí v hrozivých rychlostech.

Dovedete si představit, jak probíhá testování Koenigseggu Agera RS? Osobně jsem nikdy žádný vůz tohoto výrobce nezkoušel, z loňska si však pamatuji na Audi R8, která dokázala být absurdně rychlá snad i na sebekratším úseku silnice. Zorné pole se zužuje, pod vlivem přetížení skoro cítíte, jak se vám v těle přemisťují orgány z jedné strany na druhou, pak dupnete na brzdu a obličej vám div neodletí někam na čelní okno. A to je R8 ve srovnání s Agerou RS výkonově o hodně níže.

Supersport ze Švédska pohání pětilitrový osmiválec biturbo s výkonem 866 kW (1177 koní) a točivým momentem 1280 N.m. Jenom pro zajímavost: poměr výkonu k objemu motoru činí krásných 235 koní na litr. Při rychlosti 250 km/h je k dispozici přítlak 450 kilogramů, pokud ale o přítlak a přilnavost přijdete, může to dopadnout zle. Podobná situace se odehrála během testování Agery RS na trati v zařízení National Electric Vehicle Sweden (NEVS), kde Koenigsegg testuje vozy pro americký trh.

Jedna fotka z nehody se dostala na veřejnost, výrobce však incident netají a vydal k němu i krátké prohlášení. Stojí v něm, že řidič ztratil na vlhké silnici kontrolu nad vozidlem a společně se spolujezdcem skončili v nemocnici. Podle všeho prošli pouze běžnou prohlídkou, protože se v péči lékařů nezdrželi dlouho.

Vůz na snímku vypadá dosti poničený, podle Koenigseggu se však nezdá, že by došlo k poškození jeho vnitřní struktury. Rovněž nebyla zjištěna žádná technická závada, šlo tedy pouze o řidičskou chybu, která si zřejmě vyžádá „pouze" nové vnější díly karoserie.

Jan Mička
Diskuze (0)