Koenigsegg Jesko má zvláštně řešený přístrojový štít. Už jste něco podobného viděli?
Nový Koenigsegg Jesko je mimořádně zajímavé auto, o tom snad nemá cenu vést debatu. Už jen výkon dosahující až 1600 koní je ohromující.
K pohonu slouží vlastní osmiválec, který je znám už z předchozích modelů, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Pro Jesko byl však tento motor přepracován. Jeho zvláštností je plochý klikový hřídel, tedy s úhlem zalomení 180 stupňů.
Pětilitr dává výkon 1280 koní při spalování benzínu, respektive až 1600 koní při jízdě na palivo E85, maximální točivý moment pak dosahuje hodnoty 1500 N.m.
Nás ale zaujal také jeden detail, jaký jsme snad v ještě žádném autě neviděli. Jde o digitální přístrojový štít, který je pevně připevněn k volantu. Ale aby se řidič při točení volantem "neztratil", je displej vybaven gyroskopem, takže se informace naklání podle pohybu volantu.
Netušíme sice, jestli to bude v praxi lepší řešení než standardní "budíky", nebo klasický digitální panel umístěný na přístrojovce, ale vypadá to minimálně zajímavě.
Koenigsegg plánuje vyrobit 125 exemplářů modelu Jesko, cena startuje na zhruba 65 milionech korun.