Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg zaútočí na rychlostní rekord, Jesko Absolut má zvládnout přes 500 km/h

Marek Bednář
Diskuze (11)

Najde-li se vhodný kus asfaltu, Koenigsegg Jesko Absolut by mohl jet přes 500 km/h ještě letos, a to ve specifikaci, která bude dostupná zákazníkům.

Čtyřsetkilometrová nejvyšší rychlost byla produkčními auty překonána už před lety, postaralo se o to Bugatti Veyron. Další dvě mety, tedy 300 mph (482,8 km/h) a 500 km/h se však zatím překonat nedaří. Oficiální rekord s hodnotou 447,19 km/h drží už od roku 2017 Koenigsegg Agera RS.

Postupně se objevili vyzyvatelé, jako Bugatti Chiron Super Sport 300+ a SSC Tuatara, kteří jeli i rychleji, ale oficiálně není možné jejich rekord uznat, neboť výsledná rychlost 490,48, resp. 475 km/h není průměrem dvou protisměrných jízd, aby se vyloučil možný vliv větru. Švédská automobilka Koenigsegg ovšem nyní odhalila své ambice překonat nejen ageru RS, ale také oněch 490 km/h speciálního chironu.

Video se připravuje ...

Vozem, který to má zvládnout, je model Jesko Absolut. „Naše teoretické modely ukazují, že vůz zvládne přes 500 km/h. Nyní chceme ukázat, čeho je schopný ve skutečnosti,“ nechal se dle webu Carbuzz slyšet Christian von Koenigsegg, zakladatel a šéf značky.

Dodal, že v plánu je jízda tam i zpátky a že vůz bude v takové specifikaci, ve které si jej budou moci zákazníci koupit. To by mělo znamenat, že zákazníkům budou dostupné i speciální pneumatiky, které takový kalup zvládnou; von Koenigsegg v minulosti hovořil o tom, že by mohla být možná rychlost až okolo 530 km/h.

Jestli jesko takový sprint skutečně zvládne, bychom se mohli dozvědět už brzy. „Doufáme, že rekord budeme moci zkusit už letos,“ řekl von Koenigsegg. Ovšem, najít dostatečně dlouhý kus asfaltu, který by byl dost rovný na tak extrémní rychlost – nejen po stránce absence zatáček, ale i nerovností – jistě nebude lehké.

Anketa

Jak se stavíte k pravidlům rychlostních rekordů?

Souhlasím s průměrem jízd tam a zpět.
Stačí jedna jízda, ale je třeba nezávislého potvrzení rychlosti z GPS.
Rekordy mi jsou ukradené, stejně tak rychle nejde skoro nikde jezdit.

Marek Bednář
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
9. 2. 2024 22:52
Re: A musí to být asfalt?
Jedině šotolina ;-)
9. 2. 2024 22:12
A musí to být asfalt?
Nemohli by to zkusit na solných pláních? Tam se dá i dvojnásobek.
9. 2. 2024 18:05
Může mi, prosím, někdo - nejlépe z redakce -...
...vysvětlit význam zdejších anket?

Pomíjím záměrně skladbu a významový obsah otázek, ale nechápu, co se má čtenář a případný účastník ankety dozvědět? (Kromě celkového počtu hlasujících.) V žádné z anket z poslední doby se nikdy neobjeví jejich výsledek. Snad proboha nejde jen ty klikance.

Jaký tedy mají ty ankety význam?
9. 2. 2024 16:41
Re: Anketa
Motorky jsou ale jinej příběh.

Za mlada, když jsem všude lítal jako střeček, jsem považoval omezovač na 250, u káry co by jela i víc, jako hendikep. Měl jsem tenkrát jenom jedno auto, co jelo víc a ne jednou jsem to pustil ze řetězu.

Dnes už mi limiter na 250 nevadí a tak rychle jedu jen zřídka. Z mnoha důvodů, větší provoz obecně, stáří, zkušenosti, slabší motivace a radost, větší postihy tam co se tak rychle nesmí a další.

Stejně ale pořád chci mít auto, co umí jet 250 ( v sérii, tedy homologovaných) a má k tomu i uzpůsobenou konstrukci.

Chcípáka nechci.
Avatar - Mokrous
9. 2. 2024 15:18
Re: Anketa
Za mlada jsem taky CBR RR potahal, ale dnes mi už bohatě stačí 150 km/h a občas, když spěchám tak okolo 180, ale, že bych to nějak vyhledával a nebo po tom toužil, to ne. Cokoli nad 200 mi už v provozu přijde extrémně nebezpečné.
A nejde o to, zda je vůz stabilní a má dobré brzdy atd. Ale reflexy člověka a nečekané situace už potom prostě nejde zvládnout.
Občas se přistihnu, že jedu po dálnici 118 km/h a poslouchám si hudbu a je mi jedno, že mne někdo předjíždí. Párkrát přidám třeba na 160 když předjíždím, aby to netrvalo dlouho a já neusínal a pak si zase zvolním, když nespěchám...

Ty ale musíš, ty seš rychlej Fred. :D