Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Gemera překvapuje: Vedle hybridního tříválce má i V8 a 2300 koní

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Čtyřmístný supersport Koenigsegg Gemera konečně přijíždí v produkční verzi, která odkrývá zajímavé překvapení: příplatkový motor V8 a výkon až 2300 koní.

Švédský výrobce exkluzivních supersportů Koenigsegg představil svůj čtyřmístný supersport Gemera již v dubnu 2020, kdy veřejnost doslova žasla nad použitou technikou. Automobilka totiž vsadila na twin-turbo přeplňovaný 2,0litrový tříválec, který doplnila trojicí elektromotorů. Výsledkem byl působivý kombinovaný výkon 1700 koní i schopnost čistě elektrické jízdy.

Jak ovšem upozornili zahraniční kolegové s odkazem na Koenigsegg Registry, automobilka nedávno konečně představila i produkční verzi modelu Gemera, která nabídne jedno pořádné překvapení. Automobilka totiž volitelně nabídne výměnu hybridního tříválce za 5,0litrový motor V8, zřejmě převzatý z modelů Agera a Jesko.

Video se připravuje ...

Výkon čtyřmístného supersportu by tak měl vzrůst na 2300 koní a 2750 Nm točivého momentu. Tedy alespoň při spalování paliva E85, které bylo nutné i pro dosažení  1700 koní z menšího tříválce. Osmiválec je spojen s devítistupňovou převodovkou Koenigsegg Light Speed Transmission, jejíž název odkazuje na slibovanou rychlost změny převodů.

Velký motor ovšem znamená také velký příplatek. Kdo by tak zatoužil po V8, bude si muset připlatit 400.000 dolarů, což je v přepočtu bezmála 8,7 milionu korun. Ještě přitom pořádně neznáme ceny samotného vozu.

Uvedení nového motoru přitom není jedinou změnou, kterou představení produkční verze přineslo. Automobilka například vyměnila virtuální zrcátka za klasická, neboť některé státy ještě nelegalizovaly kamery jako náhradu místo klasických zpětných zrcátek.

Novinkou by měl být i balíček Ghost Package, který přidává zvětšený přední splitter, upravené křídlo a aerodynamicky optimalizované prvky exteriéru. Optimalizace aerodynamiky ovšem znamenala redukci prostoru pod přední kapotou, kdy byl dříve prostor pro zavazadla.

Ačkoliv se automobilka pochlubila produkční verzí a již v loňském roce ukázala pojízdný prototyp, první zákazníci se svých vozů nejspíš dočkají až v roce 2025. Produkce by přitom měla být omezena na 300 kusů.

Video se připravuje ...

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme