Kolínská Toyota Aygo přichází v modernizované verzi. Kolik dáte za inovovaný motor?
Toyota Aygo dorazila na český trh v modernizovaném provedení. Jednou z podstatných změn je příchod tříválce 1.0 VVT-i přizpůsobeného novým emisním normám, který se dočkal výkonu navýšeného na 53 kW. Za inovované Aygo dáte minimálně 224.900 korun.
Základní cena se vztahuje na pětidveřový model s motorem kombinovaným s pětistupňovým manuálem. Za pětidveřovou karoserii se připlácí 5.000 korun, k ní lze pořídit i robotizovanou převodovkou, a to za 20.000 korun.
Uvedená cena platí pro základní verzi x akčně doplněnou o paket Comfort. K palubnímu počítači, diodám denního svícení, 14palcovým kolům nebo šesti airbagům tak dostanete i manuální klimatizaci nebo rádio.
Přesto se však vyplatí se kouknout spíše po verzi x-play, která v akční verzi s paketem Style stojí 251.900 korun (s pětidveřovou karoserií). Ta čítá manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, multifunkční kožený volant nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Nechybí ani otáčkoměr, rádio, omezovač rychlosti, nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Paket Style pak zahrnuje multimediální systém, mlhovky, 15palcová kola z lehkých slitin nebo zadní parkovací kameru.
Další stupně výbavy jsou už dostupné pouze s pětidveřovou karoserií. Varianty x-cite i x-treme shodně přidávají zadní parkovací kameru, mlhovky, kola z lehkých slitin nebo multimediální systém s Bluetooth. Model x-treme se však navíc chlubí modrými detaily nebo látkovým čalouněním kombinovaným s umělou kůží.
Modernizovanou Toyotu Aygo na první pohled poznáte podle přepracovaného vzhledu, který měl zdůraznit mladistvý charakter auta. Přiblížil se většímu Yarisu, přičemž upravené světlomety se zakomponovanými diodami denního svícení doplnila imitace chladicích otvorů. Přepracován byl i přední nárazník a koncová světla dostala novou grafiku.
Tříválec se pak v souvislosti s novými emisními normami dočkal nového vstřikování, vyššího kompresního poměru nebo systému recirkulace výfukových plynů (EGR). Konstruktéři rovněž snížili vnitřní tření agregátu, upravená vyvažovací hřídel zase lépe potlačuje vibrace při volnoběhu. Jestliže výkon po těchto úpravách vzrostl o dva kilowatty na 53 kW, točivý moment se snížil o dva newtonmetry na 93 N.m. Těchto úprav se dočkají i kolínští sourozenci Ayga, Citroën C1 a Peugeot 108.
Modernizované Aygo se navíc dočkalo přenastaveného řízení a odpružení, což má přinést rychlejší a přesnější reakce na pokyn, což poskytne větší agilitu. Nové těsnící materiály v palubní desce, A sloupcích karoserie nebo dveřích zase lépe potlačují hluk od motoru.
Toyota Aygo – technická data modernizované verze | |||
Karoserie | 3dv. | 5dv. | 5dv. |
Motor | 1.0 VVT-i | 1.0 VVT-i | 1.0 VVT-i |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 998 | 998 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 53/6000 | 53/6000 | 53/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 93/4400 | 93/4400 | 93/4400 |
Převodovka | 5M | 5M | 5A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,8 | 13,8 | 15,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,1 | 4,1 | 4,2 |
Cena x [Kč] | 230.900 | 235.900 | - |
Cena x Comfort [Kč] | - | 224.900 | - |
Cena x-play [Kč] | 251.900 | 256.900 | 276.900 |
Cena x-play Style [Kč] | - | 251.900 | 271.900 |
Cena x-cite [Kč] | - | 260.900 | 280.900 |
Cena x-treme [Kč] | - | 275.900 | 295.900 |