Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kompresorová V8 zachráněna! Jaguar Land Rover si pětilitr bude vyrábět sám

David Bureš David Bureš 26. 8. 2020 • 00:02
86
5
Zobrazit náhledy (86)
Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Type Coupé P450 RWD Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR

Ceněný pětilitr s kompresorem dosud pro Jaguar Land Rover vyráběl Ford. Ten ale s jeho výrobou v Británii končí, a tak se spekulovalo o jeho další budoucnosti.

Pětilitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný kompresorem nabízený v různých modelech značek Jaguar Land Rover se v dnešní době svázané emisními pravidly může zdát jako žíznivý dinosaurus staré školy, jenže kdo se s ním někdy svezl, jeho kvality ocení. Zájem je o něj také mezi zákazníky, a tak je jeho budoucnost nakonec zachráněna. Alespoň prozatím.

Motor pro Jaguar Land Rover nadále vyrábí jeho někdejší vlastník, Ford, a to ve své britské továrně Bridgend. Jenže tu chce letos americká automobilka uzavřít, a tak se v minulých měsících spekulovalo o tom, jaká bude další budoucnost charakterního osmiválce.

Na jedné straně se hovořilo o možném konci, když Jaguar Land Rover do budoucna oficiálně hovořil jen o šestiválcích, což naznačovalo jeho nahrazení nějakým silným šestiválcovým plug-in hybridem. Jiné spekulace se zase ubíraly směrem k navázané spolupráci s BMW a využití jeho 4,4litrového osmiválce s dvěma turbodmychadly. Nakonec je ale všechno jinak.

Britský Autocar na základě interních dokumentů tvrdí, že Jaguar Land Rover nynější kompresorový pětilitr řady AJ v nabídce uchová. Jen se jeho výroba přesune. Už se tak nebude vyrábět v motorárně Fordu Bridgend, ale ve vlastní továrně automobilky ve Wolverhamptonu. Z Walesu do West Midlands se přesune výrobní zařízení a také patrně část pracovní síly.

Pokračování výroby pětilitrového osmiválce se nakonec pro britskou automobilkou stalo jasnou volbou. V Evropské unii sice kazí flotilové emise, na vybraných trzích, jako je USA nebo Střední východ, je ale takový agregát nesmírně populární, a tak se ho Jaguar Land Rover kvůli této solventní klientele nemůže jen tak vzdát.

Právě vlastní motorárna automobilky Jaguar Land Rover ve Wolverhamptonu je mimochodem důvod uzavření továrny v Bridgendu. Britská automobilka sice léta přebírala motory od svého někdejšího majitele, Fordu, v posledních letech ale postupně přechází na vlastní řadu jednotek Ingenium, které už si vyrábí vlastními silami. A tak Ford najednou nemá pro Bridgend využití, protože tamější produkce původně směřovala právě Jaguar Land Roveru. Již v roce 2015 závod přišel také o dodávky agregátů pro Volvo, které rovněž postupně přešlo na vlastní ústrojí. Produkce vlastních jednotek Fordu už výrobní kapacitu nenaplní.

Přesun výroby pětilitrového vidlicového osmiválce s kompresorem do vlastního zařízení sice zajistí další budoucnost tohoto motoru, není však jasné na jak dlouho. Autocar spekuluje o tom, že jeho životní cyklus se tím může prodloužit jen o nějaké tři až pět let. Pořád totiž platí možnost využití 4,4litrového osmiválce od BMW v rámci rozšíření spolupráce s mnichovskou firmou. K tomu by skutečně mělo dojít, a to v rámci příchodu budoucích, ještě přísnějších emisních norem, které už kompresorový pětilitr patrně nezvládne splnit. Respektive bude pro Brity výhodnější rozložit vývojové a výrobní náklady s německou stranou. Ostatně o nasazení techniky BMW už se mluví v souvislosti s novým Range Roverem, chystaným pro rok 2021.

Související články

Témata
Avatar - Dinar
27. 8. 2020 13:35
Re: No dobré zprávy
Ne nutně, ta jejich V6 byla taky parádní motor, záleží spíš na velikosti daného modelu.
Avatar - Barrichello
27. 8. 2020 13:13
No dobré zprávy
Když Jaguar, tak právě jedině s benzínovými V8 :yes:
27. 8. 2020 08:03
Re: Vlastní motor
Zase tak zvláštní to není. Nejde o značku Ford, ale o koncern. Mimo jiné ve své době AM, JLR v US Lincoln.
26. 8. 2020 22:39
Vlastní motor
Je to takové zvláštní když se řekne že výrobce luxusních vozidel si bude motory vyrábět sám a nebude je už odebírat od lidové značky.
26. 8. 2020 14:35
Show Grééét
Hoši Západu... SHOW Grét !!! Hoši z Východu... Rejži na stranu ! Rudá vpřed, za stranu !!! Show Grééét !!!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud