Koncept Chevrolet WTCC Ultra
Po nedávno zveřejněných skicách vypustil Chevrolet do světa fotografie konceptu WTCC Ultra, od jehož světové premiéry na pařížském autosalonu si u Chevroletu slibují přilákání pozornosti veřejnosti ke svému stánku.
Autorem designu modrého hatchbacku ve stylu aut z šampionátu cestovních vozů WTCC je 25-letý Ewan Kingsbury, jehož cílem bylo dát autu podobu, nejvýstižněji charakterizovanou slovy agresivní, muskulaturní a dramatická. Zároveň má WTCC Ultra naznačit budoucí směřování designu značky Chevrolet.
Hatchback WTCC Ultra je postaven na podvozku se vzpěrami MacPherson a rozvorem 2650 mm, vnější rozměry činí 4324/1906/1490 mm. Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový šestnáctiventilový turbodiesel se vstřikováním common-rail o výkonu 139 kW, lišící se od motoru v Captivě a Epice (k mání od jara příštího roku) vyšším plnicím tlakem turba.
WTCC Ultra má velmi lehkou karoserii ze sklolaminátu a kompozitů, aerodynamiku vylepšují plochý kryt podvozku, difuzor a karbonový zadní spoiler. Vytažené podběhy pak vyplňují 20-palcová kola obutá do slicků.
Sportovní vnější vzhled se promítl i do interiéru, inspirovaného filmem Batman se vrací. Uvnitř převládají tmavé plochy s prvky z matného kovu nebo karbonu. Sedadlo řidiče bylo kvůli rozložení hmotnosti posunuto co nejvíce vzad a co nejníže.
Koncept WTCC Ultra je dosud nejglobálnějším projektem General Motors. Původní koncept vznikl v Jižní Koreji, design i interiér byl dokončen v Austrálii u GM Holden Design, kde následně postavili model, o prototyp se postarala japonská firma YDS, která již pro Chevrolet vyrobila studie Chevrolet T2X a S3X, animace pro pařížský autosalon jsou dílem technického centra GM v Indii a švýcarské firmy Protoscar. GM Europe Engineering pak s vývojem podvozku vypomohla britská firma Ray Mallock Limited a na vývoji dalších dílů spolupracovali dodavatelé Hella, Osram, Dupont a Kumho.