Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncern VW se rozdělí!

Michal Fokt
Diskuze (1)
Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize.

Bernd Pischetsrieder ještě ani neusedl do křesla a už řádí. Ale nebojte se, nebude se opakovat situace BMW a Roveru.

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize a tento krok můžeme očekávat již v prosinci tohoto roku. Ptáte se jak a proč bude rozkouskován poměrně (nebo možná až příliš) homogenní koncern?

Volkswagen Group zahrnuje v současnosti sedm automobilových značek. Aby si každá z nich mohla najít svou vlastní identitu a skončily tak obtíže s přílišnou unifikací, rozdělí se do dvou skupin. První z nich bude „sportovní“ (jižní), druhá pak „klasická“, nebo také „severní“.

Ta prvně jmenovaná bude zahrnovat značky, které se vyprofilovaly jako sportovně orientované, případně k tomuto cíli budou směřovat. Je asi zbytečné uvádět, o které jde, ale pro pořádek – tou základní bude Seat, který bude na své úrovni konkurovat výrobcům jako Alfa Romeo, nebo Honda. Dalším výrobcem na žebříčku se stane Audi - to by mělo přitáhnout ty zákazníky, kteří začínali na Seatech a rádi by postoupili v image výš, aniž by museli opouštět koncernové vody. Ingolstadtská firma si vezme na mušku hlavně BMW a Jaguar. A pro ty, kterým budou vozy se čtyřmi kruhy málo, bude určeno Lamborghini.

Druhá linie, tedy klasická, bude začínat Škodovkou a stejným způsobem pokračovat přes Volkswagen (nejvyšší čas, aby se přejmenoval), který si tak vyšlápne na Mercedes-Benz (o tom svědčí i jeho prototyp D1) a od něho budou moci zákazníci přestoupit k prestižní značce Bentley. A ptáte se, kam připadne zároveň supersportovní a superluxusní Bugatti? O tom oficiální zdroje nehovoří, ale s největší pravděpodobností půjde o vrchol pyramidy, ke kterému budou směřovat ti nejnáročnější klienti, jimž bude málo Lamborghini i britská klasika Bentley.
Později vznikne ještě třetí divize, která bude zahrnovat užitkové automobily a kamiony.

V souvislosti s těmito změnami odejde údajně ještě před koncem roku z vedení Audi Franz-Joseph Paefgen a na jeho místo nastoupí Martin Winterkorn, šéf produktového vývoje značky Volkswagen. Tato změna je důsledkem kritiky současné strategie Audi, kterou pronesl i stávající šéf koncernu, Ferdinand Piëch.

Michal Fokt
Diskuze (1)